Malaezu.ro

Este advertisingul o formă de manipulare?

Dacă mă întrebați pe mine: da, este! Și cu cât este mai reușită, cu atât mai bine ar trebui să se simtă oamenii din spatele unei campanii de advertising. Știați că un om vede, în medie, undeva pe la 17.000 de mesaje comerciale pe zi? Indiferent că vorbim de reclame la tv, de afișe pe stradă sau de postări pe Facebook, cam acolo se ajunge. Știați că dintre toate acestea, un om reușește să rețină doar cinci

Gândiți-vă cât de bune trebuie să fie alea cinci, ca ele să rămână întipărite în subconștient la sfârșitul unei zile în care luăm contact cu zeci de mii de reclame (într-un fel sau altul). Mi se pare fascinant să poți utiliza atât de bine tehnicile de manipulare astfel încât să reușești printr-o reclamă cât mai scurtă să atragi atenția cât mai multor oameni.

În contextul ăsta nu pot decât să le port respectul celor care reușesc, prin diverse mijloace, să permită unei reclame să rămână întipărită în mintea mea. Iar atunci nu voi avea nicio problemă să recunosc: da, am fost manipulat! Am fost manipulat tocmai pentru că cineva a știut cum s-o facă în așa fel încât majoritatea dintre noi (în special cei care nu au neapărat o legătură cu industria asta) să nu-și dea seama de manipularea cu pricina; ceea ce, desigur, este și mai bine.

Despre manipulare prin advertising se va discuta anul acesta la cea de-a zecea ediție PROUD și, trebuie să recunosc, tema aleasă mi-a atras atenția în mod deosebit. Este asta o formă de manipulare? Faptul că folosindu-se de un titlu, de o temă, cineva a reușit să mă convingă să particip la un eveniment? Poate fi.

Ediția aniversară din 2016 prezintă trei zile cu trei topicuri care mai de care mai interesant: Branding the brain în prima zi, Ad to your brain în cea de-a doua și Trending the brain în ultima. Fiecare zi debutează cu o sesiune de training și se încheie cu un workshop menit să-i pună la treabă pe participanți, urmând ca întreg evenimentul să se sfârșească cu un treasure hunt pe campanii publicitare.

Partea și mai faină e că aceia dintre voi care vor participa în fiecare zi la workshopuri vor avea în final șansa unor programe de internship oferite ca premiu. E vorba de cinci programe de internship în agențiile DDB, McCann și Graffiti PR, pe care n-ar trebui să le ratați dacă vreți să vă construiți un viitor în domeniu.

Printre speakerii prezenți anul acesta la PROUD îi amintesc pe scurt pe Alex Negrea, Andrei Aradits, Dan Frînculescu sau Matei Psatta, urmând ca lista completă să o găsiți pe site. PROUD 10 are loc în perioada 19 – 21 mai, iar înscrierile se pot face foarte simplu completând formularul ăsta. Taxa de înscriere este de 15 lei pentru traininguri sau de 25 de lei pentru întreg evenimentul, adică o nimica toată comparativ cu ideea că poți pleca d-acolo să lucrezi într-o agenție.

Dacă alegeți să vă înscrieți la PROUD 10 nu uitați să-mi spuneți și mie, pentru că sunt tare curios cu cine mă voi vedea acolo.

PROUD 10

(sursa foto)


Malaezu.ro este partener media al celei de-a 10-a ediții PROUD.

Despre 
Blogger aici, social media editor la Kooperativa 2.0, un geek desăvârșit, amator de filme și seriale și fan Arsenal; în timpul liber mai sunt și student la comunicare.

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *