Malaezu.ro

Branding prin Storytelling – de la conferinţele PROUD 8

Am să încep simplu, prin a-i mulţumi lui Cristian Florea pentru invitaţia pe care mi-a dat-o. Astfel am reuşit să ajung marţi, 18 martie, la conferinţele PROUD 8 de la Palatul Spayer. Tema abordată anul acesta la PROUD a fost brandingul prin storytelling, sau mult mai simplu de înţeles, cum să-ţi creezi şi dezvolţi un brand folosindu-te de o poveste frumoasă. Ziua a fost împărţită în două părţi: întâi conferinţe iar apoi un workshop. Am selectat câteva idei pe care am să le împartăşesc mai jos pe blog.

Primul speaker al zilei a fost Iulian Penescu de la Dynamic Learning, cel care ne spune că el şi colegii săi îşi încep fiecare dimineaţă cu minim cinci îmbrăţişări, pentru a le spori productivitatea. Iulian ne invită să ne ridicăm de pe scaune şi să facem rost, fiecare, de câte cinci îmbrăţişări. Şi uite aşa s-a eliberat toată tensiunea! Intrând puţin în poveşti (pentru că ele sunt tema conferinţelor), aflăm despre povestea copilăriei lui Karl Marx, părintele comunismului. Frustrarea, furia şi scepticismul unui copil inocent apar atunci când un tată alege să-şi părăsească valorile şi idealurile pentru a se integra într-o societate ce nu-i aparţine. Morala unei poveşti triste este aceea că regimul comunist a fost de fapt construit de către tatăl lui Karl, care a fost victima unor alegeri greşite în viaţă. Acelaşi Iulian Penescu ne invită să ne scriem problemele pe nişte hârtii, iar apoi să le mototolim şi să le aruncăm, şi ni-l prezintă pe Gigel, cel mai enervat om din viaţa sa, explicându-ne de ce nu e bine să-i şifonăm pe oameni.

După el a urmat Alin Dumitru de la Framebreed Animation Studio. Poveştile sale s-au bazat pe câteva virale şi reclame care au făcut furori pe internet sau la diverse festivaluri. Prima reclamă este a celor de la The Guardian, care spune povestea fabuloasă a celor trei purceluşi arestaţi şi condamnaţi pentru uciderea lupului care a încercat să le dărâme locuinţa. Alte reclame prezentate de Alin au fost la Axe, Canal + sau Volkswagen. Am pus câte un link în dreptul fiecăreia şi vă invit să le urmăriţi pentru că sunt excelente. Tot Alin a vorbit şi despre efectul viralului Volvo cu Van Damme şi despre parodia făcută de Chuck Norris. Un alt aspect atins în timpul conferinţei a fost acela al ideilor remixate: Alin a prezentat un scut filmuleţ ce făcea o paralelă între celebrul Star Wars şi alte filme apărute cu mult înaintea sa. Seria Everything is a Remix prezintă faptul că orice mare film are la baza o idee remixată, utilizată deja înainte.

Al treilea speaker al zilei a fost Sorin Psatta de la Graffiti BBDO, care ne-a prezentat culisele campaniei Antrefrig. Pornind de la vechiul şi arhicunoscutul spot cu porcul albastru, cei de la Graffiti BBDO au construit pentru brandul Antrefrig o cu totul nouă poveste. Rezultatul final îl găsiţi aici. După prezentarea lui Sorin am aflat că în dicţionarul limbii române există peste 300 de cuvinte care conţin gruparea ficat, că nu este deloc uşor să explici unor cehi faptul că introducerea cuvintelor care conţin ficat într-o campanie este o idee bună (n. red. în engleză liver) şi că o frază logică poate conţine chiar şi 30% cuvinte cu ficat; exact ca pateul Antrefrig! Conferinţa lui Sorin Psatta s-a terminat cu un minunat selfieficat! 🙂

Cătălin Dobre de la McCann Erickson s-a folosit în prezentarea sa de o pagină de Facebook special făcută pentru astfel de conferinţe. El ne-a vorbim despre campaniile ROM AutenticRomânii sunt deştepţi, Marea Unire Digitală şi Bucharest not Budapest, dar şi despre campania celor de la Vodafone cu Ghiţă Ciobanul. Mai pe larg, ne-a prezentat evoluţia pe care au avut-o nişte campanii care nu spuneau nimic iniţial dar care s-au dezvoltat enorm datorită promovării lor în social media. Ca şi fun fact, în finalul conferinţei sale, Cătălin a intrat pe un profil personal de Facebook doar pentru a se uita la poze; da, exact, fără nicio legătură cu tema prezentăii, doar că i s-a părut amuzant. Şi nouă la fel! 🙂

Ultima conferinţă a zilei a fost a lui Dan Frânculescu de la Publicis. Prezentarea lui a fost făcută exclusiv pe siteul internetulpoporului.ro, unde ne-a prezentat pe rând fiecare secţiune a unui site parcă făcut de comunişti. De la o sesiune de Q&A cu Elena Ceauşescu, o galerie foto cu poze de sine, postere cu varianta comunistă a filmelor moderne (Post liceeni, Academia de miliţie sau Jocurile foametei), până la posibilitatea de a-ţi exercita dreptul la vot în cadrul unor alegeri virtuale: cei doi contracandidaţi sunt Nicolae Ceauşescu şi… Nicolae Ceauşescu. Tot conceptul a fost realizat pentru promovarea şi vânzarea bicicletelor Pegas, pornind de la ideea că în comunism nu prea aveai ce să alegi; aşa că alege Pegas!

Finalul zilei m-a găsit la workshopul lui Bogdan Theodor Olteanu de la SUB25. Totul a fost de fapt o foarte bine predată lecţie de structură a unei poveşti, pornind de la situaţia iniţială a protagonistului, nevoia pe care o are, incidentul care declanşează acţiunea, dezvoltarea ei, alături de obstacolele întâlnite, până la un punct culminant. După ce am fost împărţiţi în grupe de lucru, sarcina pe care am avut-o fiecare a fost de a schiţa un scenariu de scurt-metraj. Psst! Eu şi echipa mea am luat nota 8! Se pare că povestea clasică şi sentimentală cu băieţelul care fuge de acasă pentru a face rost de bani în încercarea de a-i salva viaţa mamei bolnave de cancer încă vinde. Iar apoi a urmat o scurtă sesiune de Q&A, pentru a învăţa mai bine cu ce se mănâncă toată treaba asta cu publicitatea.

După cum se poate vedea în poza de mai sus, studentul Malaezu Alexandru este mândrul posesor al diplomei de participare la workshopul despre storytelling din cadrul proiectului PROUD 8. #MeProud #Proud8

Despre 
Blogger aici, konstructor la Kooperativa 2.0, dependent de social media, fan Arsenal și amator de filme și seriale. În timpul liber mai sunt și student la Relații Publice.

1 Comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *