Malaezu.ro

Ce a însemnat Top Social Brands 2014: concluzii

Cea dea şasea ediţie a Top Social Brands a avut loc vineri, 6 iunie, la Hotelul Howard Johnson din Bucureşti. Clasamentul complet l-am pus şi eu pe Facebook imediat ce a fost publicat, iar metodologia topului plus alte informaţii pot fi găsite pe site-ul revistei Biz, relansat odată cu anunţarea clasamentului. De asemenea topul complet, cu detalii despre activitatea fiecărui brand în social media se găseşte şi în noul număr al revistei Biz (Nr. 265, 2-15 iunie 2014).

Cu informaţii voi veni şi eu în rândurile ce urmează, de o manieră subiectivă, exact aşa cum spunea Chinezu’ în cadrul prezentării pe care a ţinut-o vineri: bloggerul e subiectiv prin esenţă. Şi pentru a nu mă repeta cu privire la ce a însemnat exact Top Social Brands, fac precizarea că am mai scris un articol dedicat evenimentului, unde puteţi afla detalii despre metodologie, speakeri, sau clasamentul de anul trecut.

Vodafone câştigă pentru a şasea oară la rând Top Social Brands, triumfând practic la fiecare ediţie începând din 2009 şi până în prezent. Fiind primul brand din România care a promovat, cu ani în urmă, pagina de Facebook, Vodafone este anul acesta poate mai meritoriu ca oricând să ocupe prima poziţie a topului. Campania Ghiţă Ciobanul reuşeşte să facă istorie nu doar pe Facebook (acolo unde a strâns peste 500.000 de like-uri), ci şi în offline. Pe bloguri, Vodafone a desfăşurat campanii precum lansarea M-Pesa, Aducem toată România pe Internet, Românii au iniţiativă sau Dan Şoferul. Are trei pagini de Facebook dedicate (Vodafonero, CiobanulGhita şi Adrian.Soferul), cel mai urmărit cont de companie pe Twitter din România, profil actualizat pe Wikipedia, cont de Flikr, Youtube, Pinterest şi Google+. Are de asemenea activităţi de recrutare prin contul de LinkedIn şi este fondator al Webstock. Un studiu de caz foarte bun referitor la campania lui Ghiţă am văzut la Cristian Florea pe blog, pe care vi-l recomand.

Samsung îşi menţine poziţia secundă ocupată şi anul trecut cu ajutorul campaniilor de pe bloguri pentru promovarea produselor din gama Galaxy Note şi a Galaxy S4. Samsung are trei pagini de Facebook (SamsungRomania, SamsungMobileRomania şi Samsung Trends of Tomorrow), cont de Twitter (SamsungMobileRo), conturi Youtube (Samsung România şi Manifest Pentru Creativitate), Instagram şi Pinteresnt. Au avut, de asemenea, articole pe bloguri pentru susţinerea campaniilor online (Galaxy Camera – O Relaţie Perfect Conectată, Galaxy S3 Mini – Fashion Adviser, Home Appliances – Legile confortului Samsung, Live Smart).

Pe poziţia a treia, în urcare cu un loc faţă de anul trecut, se află Avon. Brandul a avut campanii pe bloguri (Avon Ambassadors), Campania pentru Sănătatea Sânilor (Gesturi de Preţuire), Campania Respectului (Share it to Stop it, Digital Customer) dar şi o pagină de Facebook (AvonSpace) cu peste 850.000 de fani. Pe lângă acestea brandul are şi cont de Twitter (AvonSpace), profil actualizat pe Wikipedia, cont Flikr, cont Youtube (AvonCosmeticsRomania), cont Google+, Instagram, sau Pinterest, dar şi evenimente iniţiate sau sponsorizate precum Digital Divas, Digital Marketing Forum, SMS Camp şi Fashion for Business.

Top 5 este completat de Lidl (locul 4), care este de altfel şi cel mai bine clasat new-entry al anului, după ce a atins pragul de 10 milioane de fani pe Facebook, cu o rată de răspuns la întrebările fanilor de 97% şi un timp de reacţie mai scurt de 60 de minute şi de Pepsi (locul 5), pentru campania Ia-ţi vara în cap!, unde trei echipe de bloggeri au plecat prin ţară şi au făcut schimb de experienţe oferind doze Pepsi în loc de bani.

Pe poziţia a 6a se află Petrom, în urcare faţă de locul 27 de anul trecut, în special pentru campania Ţara lui Andrei. Pe 7 este brandul Coca Cola, care a promovat reţeaua Twitter cu ajutorul campaniei haisamancamimpreuna, şi Facebook prin campania Cupa Coca Cola. Heineken ocupă poziţia a 8a (în cădere două locuri faţă de 2013), pentru campanii de genul #ShareTheSofa, The Voyage sau The Odyssey. Locul 9 e ocupat de Danone (locul 3 în 2013), pentru campanii precum #cumsefaceiaurtulDanone sau Dar din dar, precum şi relansarea Activia Cereale Integrale. Ultimul loc din top 10 este ocupat de ciocolata Rom, ale căror campanii Bucharest not Budapest sau Marea Unire Digitală au avut mare succes.

Notă personală: Vodafone este un lider ce nu poate fi contestat, dacă e să mă întrebaţi pe mine. La fel de certă este şi ascensiunea celor de la Lidl, care merită din plin să se bucure de poziţia a patra. Aş fi dat mai mult credit celor de la Heineken, în special pentru campania dedicată Champions League, #ShareTheSofa, şi celor de la Rom pentru impactul campaniei Bucharest not Budapest. Informaţii despre restul topului găsiţi în revista Biz, aşa cum am mai precizat deja.

Despre 

Blogger aici, social media editor la Kooperativa 2.0, un geek desăvârșit, amator de filme și seriale și fan Arsenal; în timpul liber mai sunt și student la comunicare.

2 Comments

  1. Adi

    8 iunie 2014 - 4:50 pm
    Răspunde

    Eu cred că a contat și activitatea lor și campaniile realizate prin intermediul bloggerilor, aici cel mai bun exemplu fiind campania în care au oferit smartphone-uri prin intermediul lui Manafu, Chinezu și alții.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *