Malaezu.ro

Chef Jon Favreau îmbină bucătăria cu mijloacele social media în cea mai nouă comedie a sa

Uitându-mă pe ProTV zilele trecute la finala MasterChef l-am auzit de Florin Dumitrescu spunând că e mândru că a reuşit, prin emisiunea culinară realizată de postul din Buftea, să readucă respectul faţă de bucătari şi bucătărie în rândul oamenilor. Acum, după ce am văzut filmul Chef, pot spune că îl apreciez nu doar pentru că acordă acel respect necesar şi binemeritat de un bucătar, dar şi pentru că include ideea de social media într-un univers doar aparent paralel, dar totodată într-o realitate cu care ne ciocnim zilnic fiecare dintre noi.

E trist, nu doar pentru un blogger ci pentru o întreagă civilizaţie, atunci când vezi că modul tău de viaţă este marginalizat sau chiar îndepărtat într-un univers artistic precum un film, o carte sau o piesă de teatru modernă. E trist atunci când ştii că îţi petreci mare parte din timp pe un smartphone, pe o tabletă, pe Facebook sau Twitter, iar atunci când vezi un film al anului 2014 realizezi că nimeni de-acolo nu pare să aibă cont pe vreo reţea de socializare.

Producţia Chef este doar în aparenţă un film dedicat gurmanzilor; este de fapt mult mai mult de atât. Este, într-adevăr, acel gen de film pe care trebuie să îl vezi cu stomacul plin, să nu fi prea pofticios din fire dar totuşi să ai măcar o pungă de floricele, nişte nachos sau un baton de Snickers lângă tine. Cu toate astea, atunci când reuşeşti să treci dincolo de mirajul unor delicateze înşirate în faţa ochilor tăi mai ceva ca fetele de la Next Top Model, îţi dai seama că povestea din spatele filmului spune mai mult decât te-ai fi gândit.

Jon Favreau este în acelaşi timp regizorul filmului cât şi Chef Carl Casper, unul dintre marii bucătari ai Americii. Ca oricare mare artist, Carl se confruntă cu problema mediocrităţii, fiind nevoit să respecte un meniu banal, departe de posibilităţile sale gastronomice. Deşi divorţat, bucătarul este foarte apropiat de copilul său, Percy (Emjay Anthony), alături de care învaţă pe propria piele ce înseamnă activitatea social media. Chef reprezintă o modalitate excelentă de promovare a Twitter-ului, reţeaua de socializare declanşând astfel o intrigă deşi nemaifolosită în filme până acum, foarte întâlnită în viaţa de zi cu zi. Un mesaj ce ar fi trebuit să fie privat, de la Chef Casper către un mare blogger culinar, ajunge să aibă mii de retweet-uri în doar câteva ore, aducându-l pe bucătar în atenţia unei întregi comunităţi.

Avându-i alături pe fiul său, pe prietenul Martin (John Leguizamo), dar şi pe fosta sa soţie (Sofia Vergara) şi cu puţin ajutor din partea unui excentric (dar deja clasic) Robert Downey Jr., Carl porneşte în aventura vieţii sale, propunându-şi astfel să se realizeze din interiorul unei tonete cu mâncare. O comedie spusă de o manieră optimistă, un film ce te anunţă că cea mai sigură cale către succes e să faci ceea ce îţi place, Chef nu este o poveste despre gătit, ci o poveste de viaţă. Este distribuit în România de Ro Image 2000, apare în cinematografele din toată ţara începând de azi, 13 iunie, şi reprezintă preludiul perfect pentru meciurile de la Campionatul Mondial, de noaptea târziu.

Comentarii

comments

Despre 
Blogger aici, social media editor la Kooperativa 2.0, un geek desăvârșit, amator de filme și seriale și fan Arsenal; în timpul liber mai sunt și student la comunicare.

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *