Malaezu.ro

După Digital Marketing Forum 2015

Aşa cum anunţam într-un articol anterior, am fost prezent pe 26 februarie la Digital Marketing Forum, la Crowne Plaza Hotel. Şi aşa cum v-am obişnuit, după fiecare sesiune de conferinţe dedicate online-ului, public pe blog cele mai interesante idei ce s-au discutat acolo. Pentru aceia dintre voi care mă urmăresc pe Twitter, posibil să fie cunoscute informaţiile pe care le voi oferi în continuare. Sub hasthagul #noguruconference, evenimentul organizat de Evensys a adus pe scenă o mulţime de speakeri internaţionali şi noi idei despre cum mai stă treaba în marketingul digital. (sursa foto)

Îmi aduc aminte că Jeremy Spiller (White Hat Media), primul vorbitor al zilei, şi-a început prezentarea într-un mod inedit: a explicat că în Africa ai nevoie de 20 de minute în care să le explici oamenilor de ce ai dreptul să le vorbeşti liber. Campaniile multi-channel sunt cu 300% mai eficiente decât cele efectuate pe un singur canal de comunicare, iar termenul de pushed marketing se referă la acea avalanşă de mailuri cu noi oferte pe care brandurile ni le trimit şi ne întrerup micul dejun. Tot el ne-a prezentat şi videoul ăsta realizat de Samsung Galaxy S4; o idee cel puţin interesantă.

Grecul Stefanos Karagos (Xplain) a precizat faptul că în România sunt prezente pe Facebook mai bine de 37.000 de pagini de brand. Alexandru Cernătescu a prezentat apoi cinci trenduri ce vor revoluţiona marketingul digital. Ce mi-a atras mie atenţia aici a fost un fel de previziune pentru viitor ce spune că maşinile vor fi fabricate în funcţie de sistemele de operare ale telefoanelor mobile. Şi tot aici, o altă idee interesantă este reprezentată de un aşa-zis simulator de schizofrenie, în care mai mulţi oameni sunt introduşi simultan şi încep să audă voci diferite şi să o ia razna într-un fel sau altul.

Mi-a plăcut mult prezentarea lui Deyan Shivarov (iLyan), care s-a axat pe un context actual şi şi-a construit ideile în jurul fenomenului Fifty Shades of Grey. Cere şi ţi se va da era principalul punct de legătură între digital marketing şi filmul momentului. Şi dacă FSoG nu a fost suficient, un slide mare de tot îl înfăţişa pe ecran pe Zlatan Ibrahimovic la bustul gol, acoperit de cerneală şi înconjurat de mesajul Make it sexy!

Rob Khazzam a vorbit despre un alt fenomen al zilelor noastre în România, Uber. Lansat sub forma UberX la noi în ţară, actualul serviciu de taximetrie (dacă îi pot spune aşa) a fost iniţial un serviciu de limuzine şi se numea Uber Black. Poate nu la fel de util, însă un random fact interesant: în Bangkok cei de la Uber conduc un tuk-tuk. Dar dincolo de glumiţe, compania are succes şi pare că se adaptează treptat şi în Bucureşti.

Mai departe pe ordinea de zi, Iulian Pădurariu (Marks) precizează faptul că era informaţiei s-a transformat în era conectivităţii, unde lumea e o imensă reţea ce nu are bariere. Turn your website into a social destination a fost una dintre ideile zilei la Digital Marketing Forum. Acelaşi Iulian a prezentat şi diferenţa dintre digital şi social: prima este o tehnică veche de a comunica cu consumatorii, în timp ce cea de-a doua înseamnă a ne face prieteni şi a ne găsi experţi în diverse domenii.

În materie de advertising, spune Alex Negrea, Facebook îţi oferă tot ce ai nevoie; tu trebuie doar să ştii cum să-l foloseşti. Pe scurt despre social media, înseamnă să îl ajuţi pe cel care nu înţelege fără a avea vreun interes. Iar pentru a avea un content marketing foarte bun, ai nevoie de: Quality Products, Flawless Content Marketing, Awesome Landing Page şi Great Customer Care. Verifică dacă ai tot ce-ţi trebuie înainte să te apuci de o treabă!

Cam astea au fost principalele idei cu care am rămas eu în cap după ediţia de anul acesta a Digital Marketing Forum. Şi pentru că sharing is caring, am zis c-ar fi frumos din partea mea să le împart cu voi!

Comentarii

comments

Despre 
Blogger aici, social media editor la Kooperativa 2.0, un geek desăvârșit, amator de filme și seriale și fan Arsenal; în timpul liber mai sunt și student la comunicare.

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *