Malaezu.ro

Facebook îi adună pe microbiști în cel mai mare stadion online din lume

Știrea asta pe care am citit-o mi-a atras atenția și mi se pare foarte faină. Pe scurt, Facebook a anunțat că lansează Sports Stadium, un fel de extensie a rețelei de socializare în care poți urmări și comenta în timp real situația meciurilor din diferite sporturi.

Încă nu știu exact cum o să funcționeze, dar cel mai probabil va avea același principiu cu cel al unui hashtag: selectezi evenimentul sportiv pe care vrei să-l urmărești și ești redirecționat către o pagină specială, alături de toți fanii care se uită la același meci ca tine.

Facebook vrea să-i aducă acolo atât pe jurnaliștii sportivi cât și paginile cluburilor sportive din întreaga lume și să creeze astfel o comunitate în care oricine poate interacționa cu oricine: un fan poate fi mai aproape de echipa sa favorită, dar și de un jurnalist cu care poate face schimb de păreri. În același timp, Facebook Stadium va oferi și scoruri și statistici live precum și informații despre meci și unde poate fi acesta urmărit la televizor. Date pe care eu mi le iau în prezent de pe Flashscore.

Pentru început, Facebook testează Sports Stadium doar pe meciurile de fotbal american și e disponibil momentan doar în Statele Unite și doar pentru iOS. Dacă totul merge bine Steve Kafka, product manager la Facebook a anunțat că platforma va fi rapid implementată și pe alte sisteme de operare și adusă și în Europa.

Deși nu știu ce principii o să aibă la bază Sports Stadium, mi-ar plăcea să-ți poată permite să-ți construiești tu comunitatea, astfel încât să ai un feed aerisit și cu informațiile pe care ți le dorești, nu doar cu sute de mesaje de încurajare și selfie-uri cu echipamentele clublui. Sau măcar să poți selecta un feed local, cu o comunitate din România pentru tine, dacă ești român.

Cred că ar fi foarte fain așa, pentru că eu urmăresc meciuri din campionate străine, precum Premier League și mi-ar plăcea să putem reuni undeva comunitatea de fani ai echipei Arsenal, de exemplu, și să putem comenta meciurile. Altfel cred c-o să fie destul de haos: imaginați-vă un el classico între Real și Barcelona, cu zeci de mii de oameni postând la foc automat mesaje de încurajare, fără să ai acces la vreo informație utilă.

screenshot-1-matchup-and-friends

Comentarii

comments

Despre 
Blogger aici, social media editor la Kooperativa 2.0, un geek desăvârșit, amator de filme și seriale și fan Arsenal; în timpul liber mai sunt și student la comunicare.

3 Comments

  1. Emil Calinescu

    22 ianuarie 2016 - 11:35 am
    Răspunde

    Ai dreptate. Tu-ti doresti sa interactionezi cu fanii lui Arsenal DIN ROMANIA, nu cu fanii lui Arsenal din intreaga lume.

    Totusi, nu asta era ideea hashtagului? Folosesti un hashtag, #ArsenalRomania, si-l urmaresti doar p-ala. Care-i diferenta?

    • Alexandru Ion

      22 ianuarie 2016 - 11:38 am
      Răspunde

      Diferența e că aici primești de la Facebook statistici și alte informații pe care, cum ziceam, eu momentan mi le iau de pe Flashscore.

      Ți-am zis, nu știu care o să fie principiul de funcționare, dar mi-ar plăcea să-mi pot face un feed al meu în care să am și jurnaliști britanici, de exemplu, și pagina oficială Arsenal, sau Sky Sports, dar și suporteri români. Un hashtag nu permite o astfel de selecție.

      • Emil Calinescu

        22 ianuarie 2016 - 12:57 pm
        Răspunde

        Da, aici sunt de acord. Sa-ti alegi tu de la cine sa primesti actualizari si sa blochezi eventualii trolli.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *