Malaezu.ro

Încă un articol despre socializare

Scriu articolul ăsta pentru că remarc o explozie categorică a online-ului în ultima perioadă. V-aţi imaginat vreodată cum ar fi să puteţi auzi gândurile tuturor celor din jur? Cam aşa funcţionează boom-ul de care vorbesc eu acum, cu menţiunea că este greu de gestionat. O să-mi spuneţi că butonul de blocle rezolvă pe toate. Nu. Pentru că ideea propriu-zisă nu se rezumă la şuturi în cur oferite celor ce te deranjează ci la un remediu stabil pentru ca situaţia să poată fi ţinută sub control. Adică cum? Adică exact aşa…

Înainte de toate, Cristi Manafu vine cu două articole în care analizează pe rând impactul social-media din 2012 iar mai apoi vorbeşte despre bătălia ce se preconizează între Twitter şi Instagram pentru reţeaua anului 2014. Pentru că Facebook-ul plictiseşte. A plictisit el Hi5-ul, a plictisit el Yahoo Messenger-ul, cândva se va prăbuşi şi imperiul lui Zuckerberg; care se clatină oricum. Am mai scris o dată despre faptul că Twitter începe să pună stăpânire pe piaţa din StateNici restul reţelelor de socializare nu se lasă mai prejos, venind tare din urmă. Necunoscute pe plaiurile mioritice, Pinterest şi Digg par a dori ca începând cu 2014 să se alăture celor de la Instagram şi Google Plus în încercarea detronării lui Facebook. Twitter se pare că a luat deja un avans considerabil în lupta asta.

Nevoia de existenţă în online creşte pe zi ce trece atât în rândul indivizilor de pretutindeni cât si a companiilor. De la paginile de Facebook până la conturi pe Twitter sau Google, marile branduri internaţionale se folosesc din plin de orice posibilitate de a interacţiona cu clientul. Se va ajunge foarte probabil în punctul acela în care mediul online va reprezenta principalul mijloc de comunicare al omenirii, începând de la tinerii ce îşi cer temele de la şcoală pe mess, până la contracte la nivel global redactate în ferestrele de chat. Se numeşte expansiune, şi poate fi mai periculoasă decât răspândirea oricărui mare imperiu din istorie.

Cei de la Klout.com se ocupă de o analiză a activităţii tale online, în funcţie de reţelele de socializare pe care eşti activ, de numărul de postări efectuate, de like-uri primite, retweet-uri şi aşa mai departe. Partea faină în programul lor de calcul este că cei de acolo iau în considerare strict ultimele 90 de zile de activitate. Iar asta înseamnă că azi poţi fi în top 10 influenceri în România, iar luna viitoare să nu mai ştie nimeni de existenţa ta. Dacă e cineva interesat să vadă ce scor Klout are, poate încerca la ei pe site, însă fac precizarea că nu e vorba despre un top al popularităţii online. Adică pozele cu sânii pe afară, care au multe like-uri, nu contează.

De asemenea, pe ZeList.ro există un clasament al tuturor blogurilor active din România, în funcţie de trafic, de comentarii, de mediatizare, toate treburile astea. Sunt acolo diverse informaţii, grafice, plus o rubrică a celor mai citite articole din ultima perioadă. Normal că primul e Chirilă… Se aştepta cineva la un alt lider, serios acuma?

Revin la ceea ce spuneam anterior despre socializarea în online şi despre companiile care o practică şi ţin să aduc aminte de incidentul nefericit întâmplat pe pagina de Facebook Starbucks Promenada. Deşi oficialii brandului au precizat ulterior că pagina cu probleme nu le aparţine, nu este oficială, stricăciunile au fost deja făcute, astfel că este bine, dacă nu chiar esenţial ca în orice companie să existe (cel puţin) o persoană care să se ocupe de gestionarea online a numelui lor. De exemplu, cei de la BitDefender caută un om care să se ocupe de partea de social-media a brandului, începând de la moderarea reţelelor de socializare până la dezvoltarea campaniilor de marketing. În caz că e cineva interesat, poate intra pe link-ul de aici pentru a descoperi despre ce e vorba mai în detaliu.

Voi scrie mai spre finalul anului despre ce urmează să se întâmple în online odată cu 2014, însă până atunci lansez două întrebări: prima din ele se referă la presupunerile voastre despre evoluţia reţelelor de socializare în anul ce stă să vină, mai exact dacă crede cineva că Facebook va fi detronat, şi de către cine. Iar a doua, în strânsă legătură cu prima, se raportează la ce îmbunătăţiri aţi aduce voi Facebook-ului pentru a rămâne şi anul care vine în topul preferinţelor de pe glob. Mulţumesc! 🙂

#uniţiosută – în curând pe Malaezu.ro

Comentarii

comments

Despre 
Blogger aici, social media editor la Kooperativa 2.0, un geek desăvârșit, amator de filme și seriale și fan Arsenal; în timpul liber mai sunt și student la comunicare.

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *