Malaezu.ro

Am stat de vorbă cu un reprezentant Netflix despre ce implică realizarea unei producții locale originale

Săptămâna trecută am avut o întâlnire amicală, ca să-i zic așa, cu un reprezentant Netflix. E vorba de Kirsty Price, EMEA PR Manager, cu care am stat de vorbă despre mai multe lucruri, însă cel mai interesant mi s-a părut treaba asta cu realizarea producțiilor locale originale Netflix, cu care voi începe.

Mi se pare fascinant ce-a reușit Netflix să facă în zona asta, cred că s-a dezvoltat super mult. În ultimele șase luni am văzut producții gen Suburra (Italia), Marseille (Franța), 3% (Brazilia) sau Dark (Germania); toate fac parte dintr-un top al celor mai urmărite seriale locale originale pe care-l poți vedea aici. Mecanismul ăsta dezvoltat de Netflix e destul de complex și gândit în așa fel încât să aducă plus valoare tuturor abonaților, nu doar celor dintr-o anumită regiune geografică.

De exemplu Dark, producție germană, a avut o audiență provenită în proporție de 90% din afara Germaniei. Marseille a fost primit destul de rău în Franța, însă adorat în alte state. Narcos, unul dintre cele mai cunoscute și apreciate titluri Netflix a fost gândit pentru publicul sud-american, însă a devenit popular în Statele Unite. Mai mult, pentru realizarea primului sezon din Dark s-a lucrat timp de patru ani. Netflix spune că pune mare accent pe cultura locală a fiecărui stat, pe care vrea s-o ducă mai departe către publicuri noi. Ceea ce înseamnă că nu au de gând să facă un serial românesc doar ca să ne gâdile nouă orgoliile, nu înainte de a se asigura că e un produs de export bun.

Înainte ca o producție locală să-și înceapă filmările propriu-zise există o echipă întreagă care studiază potențialele zone unde vor filma, pentru că spre deosebire de Hollywood, Netflix se bazează mult pe exterioare și nu are un ecran verde unde să tragă mai multe duble.

Nici în ceea ce privește distribuția nu lasă lucrurile la voia întâmplării; ceea ce înseamnă că nu aleg un actor doar pentru că-i columbian și e cunoscut în țara lui. Matias Varela, actorul care i-a dat viață lui Salcedo în sezonul trei din Narcos este de fapt suedez, dar nimeni nu s-a prins de asta. Eu habar n-aveam până să-mi spună Kirty Price, apoi am căutat pe IMDb.

Cred că gândirea asta e foarte sănătoasă, că la finalul zilei degeaba te lauzi c-ai făcut o super producție românească apreciată de români, dacă nu ai puterea s-o prezinți publicului străin și s-o aprecieze și ăla. De-aia spun că cel mai probabil vom mai avea de așteptat o perioadă până să putem titra prin presă că Netflix a dat startul primei producții originale din România. Dar asta e doar o părere.

Alte subiecte pe care le-am atins în dialogul purtat PR Managerul Netflix au fost legate de datele personale prelucrate de aplicație, care se rezumă doar la datele de card cu care faci plățile. Ceea ce înseamnă că Netflix nu știe și nu are nevoie să știe altceva despre tine, nici măcar numele tău real; eu am cont în platformă cu nume de utilizator Malaezu. Nu-l interesează cu cine împarți tu contul și nu face niciun fel de advertising în afară de cel bazat strict pe activitatea ta de vizionare. Adică tot ce știe el despre tine e datorat faptului c-ai văzut și apreciat un film, ai renunțat la un serial după două episoade sau ai evitat toată viața comediile. Atât.

Sunt preocupați de modalitățile de consum ale abonaților și comportamentul lor pentru că vor ca experiența Netflix să fie una cât mai simplă și ușor de parcurs. Adică sunt foarte atenți la cum urmărești tu programele lor, dacă o faci în regim de binging în weekend sau urmărești producții săptămânale, tocmai ca să știe ce să-ți recomande. Sunt atenți și dacă urmărești de mai multe ori conținutul favorit pentru a ști să-ți scoată în față conținut nou sau conținut deja vizualizat. Eu nu-s adeptul revizionărilor, dar Netflix are o listă întreagă bazată doar pe ce ai urmărit tu deja, care se află cât mai sus în platformă în funcție de disponibilitatea ta de a relua producțiile respective.

Cam astea ar fi ideile principale ce trebuie reținute. Nu în ultimul rând, poza e luată de pe pagina de Facebook Netflix, îți recomand să-i dai un like dacă n-ai făcut-o deja că bagă conținut super mișto.

Tagged in:,
Despre 
Blogger aici, social media editor la Kooperativa 2.0, full-time geek, amator de filme și seriale și fan Arsenal; în timpul liber mai sunt și student la social media.

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.