Malaezu.ro

Noile canale de comunicare social media pe care le-am descoperit azi la Top Social Brands

Exact aşa cum ziceam într-un articol anterior, exact aşa cum am tot scris azi atât pe Facebook cât şi pe Twitter şi probabil tot aşa cum am bătut foartă multă lume la cap cu treaba asta, azi la Hotelul Howard Johnson a avut loc cea de-a şasea ediţie Top Social Brands, eveniment organizat de Revista Biz. Înainte de prezentarea topului propriu-zis au fost şi o serie de conferinţe atât pentru bloggeri cât şi pentru branduri, menite să creeze o mai bună colaborare între acestea.

Pentru că s-au vorbit multe şi diverse, probabil că am să revin asupra subiectului într-un articol viitor, însă vreau neapărat să prezint aici, cât de pe scurt pot, nişte aplicaţii pe care le-am descoperit azi. Primul speaker al zilei a fost Remco Janssen, fondator al Proudly Represents, Amsterdam. De la el am aflat de câteva reţele sociale noi, mai puţin sau chiar deloc utilizate în România, dar care pot avea un impact puternic în relaţia brandului cu publicul său. Instagram, Pinterest, Vine sau Tinder sunt cele deja cunoscute de români, dar puţin utilizate comparativ cu alte zone ale Europei, sau Statele Unite.

Prima aplicaţie, Snapchat,  este o aplicaţie de instant messaging numai bună pentru elevi. Cu ajutorul ei trimitem poze sau videouri altor utilizatori, iar imediat după ce aceştia le-au văzut, precum în Mission Impossible, ele se şterg automat. Nu c-aş încuraja eu la copiat sau ceva, dar cred că cine a inventat Snapchat asta avea în cap. Ukky este aplicaţia cu ajutorul căreia putem spune poveşti; comunicarea se face pornind de la o poză alături de care adăugăm un text, exact ca într-un clasic album de familie, împărtăşind astfel amintirile noastre cu părinţii, copiii sau bunicii, după caz. Aplicaţia Secret poartă un nume ce vorbeşte de la sine: ne permite să ne exprimăm într-un mod anonim curiozităţile, ideile sau frustrările, dar şi să comunicăm (tot anonim, desigur) cu alte persoane ce ne-ar putea ajuta.

Disponibilă doar pentru iOS momentan, CityShare este aplicaţia ideală a turistului modern. Cu ajutorul ei putem, pe lângă clasicul check-in, să ne exprimăm părerile cu privire la locaţia pe care am vizitat-o (cum ar fi, de exemplu, calitatea mâncării dintr-un restaurant) dar şi să luăm contact cu alte persoane care au mai fost acolo. Nu mai ştiu exact ce aplicaţie a folosit Remco, însă primul mesaj pe care l-a primit când a ajuns pe aeroport în România a fost de la o angajată la un salon erotic. Aplicaţia Jelly  o putem folosi pentru a afla răspunsuri cu ajutorul imaginilor sau a materialelor video. Exemplul pe care ni l-a oferit Remco Janssen şi pe care îl voi da şi eu mai departe este cu o specie necunoscută de fluture: postând imaginea pe Jelly putem afla din ce specie face parte gâza.

WeChat este o altă aplicaţie de chatting, însă ceea ce o face pe ea specială este modul în care este folosită în China. Cu ajutorul celor de la Oreo şi a emoticoanelor chinezeşti numite emoji, WeChat îşi propune să creeze o conexiune între părinţi şi copii în momentele în care aceştia se află la distanţă unul faţă de celălalt (găseşti aici un video drăguţ de prezentare). Asemănătoare cu Tinder este aplicaţia mBrace, ce se ghidează tot pe principiul slide to right/slide to left şi doreşte să te ajute să descoperi noi oameni în jurul tau.

Închei cu proiectul Domino’s Pizza Safe Sound, pentru care Remco Janssen a primit în 2012 două Premii Europene de Excelenţă în PR. Având la bază modelul de scuter electric lipsit de zgomotul clasic al unui scuter obişnuit, Domino’s Pizza se confrunta cu o problemă.. interesantă: mai mulţi oameni s-au plâns că nu aud atunci când vin curierii. Aşa s-a născut ideea de Safe Sound, o inovaţie prin care cei de la Domino’s îşi anunţau apariţia într-un mod nemaivăzut. Vă las mai jos videoul de prezentare a tehnologiei Safe Sound şi concluzia olandezului Janssen după vizita sa în România!

„The best thing here în Romania is that you have 24h McDonalds!”

Despre 
Blogger aici, social media editor la Kooperativa 2.0, un geek desăvârșit, amator de filme și seriale și, desigur, fan Arsenal.

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *