Malaezu.ro

OLX, vechiul şi noul Mercador

Am primit azi dimineaţă un mail de la Mercador prin care mă informau simplu şi la obiect că îşi schimbă numele. Astfel că de azi Mercador.ro a devenit OLX.roOleics, mai exact, nu olics, cum am fi toţi tentaţi să-l citim. Tocmai ce purtam ieri o discuţie cu cineva despre cât de mare a crescut brandul Mercador în România, devenind practic cel mai mare site de anunţuri din ţară.

Ce-nseamnă OLX ăsta? Păi vine, logic, de la Online Exchange, adică tranzacţii online. Rebranduirea lui Mercador s-a făcut începând de azi dimineaţă, ca urmare a deciziei proprietarilor de la Naspers. Concret, cei de acolo au impus o schimbare de brand în mai multe state din lume, precum şi în Ungaria, acolo unde Aprod.hu, cel mai mare site de anunţuri al vecinilor maghiari, a devenit acum OLX.hu. Desigur că e o mutare foarte prost gândită pe plan intern, dar în plan extern nu a interesat pe nimeni că s-a ales praful de un slogan genial (intri pe Mercador şi găseşti cumpărător!).  Să-i văd acum cu ce motto vin pentru oleics.

„Trecem printr-un proces de rebranding la nivelul grupului Naspers, proces care se întâmplă concomitent în mai multe ţări: Polonia, Ungaria, Bulgaria, Belarus şi Kazahstan. În fiecare din aceste ţări sunt site-uri puternice şi astfel ne alăturăm celor peste 100 de site-uri de anunţuri generaliste gratuite care există în toată lumea”, spune Cristina Gheorghitoiu, manager de business la OLX.ro.

După ce au investit enorm în brand awareness şi au promovat excesiv de mult termentul de Mercador, s-au decis mai marii companiei că e vremea să renunţe la el. Înţeleaptă mişcare, nu? Probabil că cel mai fericit după mutarea asta e văru’, de la Tocmai.ro, care e în al nouălea cer. Întrebaţi dacă au făcut un studiu privind impactul numelui OLX în România înainte de a lua decizia, cei de acolo au declarat simplu că nu, dar dacă în America Latină a prins, de ce nu ar prinde şi la noi, în timp? Mi se pare corect. Cum intri pe OLX, o s-apeşi instant pe X. Sau ceva de genul.

În rest, nimic diferit, aceiaşi oameni, acelaşi site (exceptând numele), aceleaşi date de inregistrare (nume, parolă, etc), o nouă aplicaţie de iOS şi Android destul de curând, plus reclama de mai jos, care pe mine unul mă enervează teribil. O preferam p-aia cu bormaşina, sincer.

Despre 
Blogger aici, social media editor la Kooperativa 2.0, un geek desăvârșit, amator de filme și seriale și fan Arsenal; în timpul liber mai sunt și student la comunicare.

3 Comments

  1. Lucian Florescu

    14 aprilie 2014 - 2:21 pm
    Răspunde

    OLX este o retea internationala, deci se poate ca acestia sa fi cumparat Mercador, deci nu e neaparat dorinta lor de a isi schimba numele.

    • Alexandru Ion

      14 aprilie 2014 - 2:27 pm
      Răspunde

      Da, am precizat că cei de la Naspers au impus modificarea, dar au făcut-o fără să analizeze impactul ei în România.

  2. Andrei Banu

    21 aprilie 2014 - 3:48 pm
    Răspunde

    AdSene și TV-ul sunt pline de „mercador devine olx”, au și domeniul redirecționat deci nu prea văd impactul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *