Malaezu.ro

Ce este Regulamentul General privind Protecția Datelor și cum te poate afecta și pe tine

Dacă titulatura de „Regulamentul General privind Protecția Datelor” îți sună mult prea birocratică pentru a-i acorda atenție, atunci poate că termenul de GDPR îți va spune mai multe. Asta pentru că dacă jobul tău se desfășoară în mediul online sau pur și simplu ai un blog pe care scrii cel mai probabil ai avut de-a face măcar o dată cu utilizarea unor date cu caracter personal sau ai văzut măcar o dată prin feedul de Facebook ori prin articolele pe care le mai citești pe cineva zicând ceva de GDPR. Ce vreau să zic e că mai mult ca sigur ai auzit deja de treaba asta până acum.

Acest GDPR reprezintă cea mai importantă modificare a reglementării privind protecția datelor personale din ultimii 20 de ani și urmează să intre în vigoare în luna mai a acestui an. Așa cum ziceam, dacă lucrezi cu astfel de date atunci va trebui să te asiguri că o faci într-un cadru legal și că respecți noile reglementări, pentru că altfel amenzile sunt destul de mari și nu prea țin cont de faptul că tu reprezinți o multinațională sau ai un blog deschis acum șase luni; și prin „destul de mari” mă refer la faptul c-ar putea ajunge până la 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri globală.

GDPR se aplică tuturor celor care prelucrează date cu caracter personal ale cetățenilor din Uniunea Europeană, inclusiv companiilor ce au sediul în alte state ale lumii. În cadrul firmelor, acestea vor fi nevoite să desemneze un responsabil cu protecția datelor, numit DPO. De asemenea, marketingul prin SMS va fi interzis cu excepția cazurilor în care utilizatorii nu au oferit personal numărul de telefon operatorului. Consumatorii, pe de altă parte, vor avea dreptul „de a fi uitați”, care le oferă posibilitatea să ceară ștergerea datelor lor cu caracter personal. Totodată implementarea GDPR le permite acestora să afle cum și de ce le sunt prelucrate datele personale.

S-au scris mai multe articole pe tema asta, mult mai complexe decât ce-aș putea scrie eu, plus că au fost organizate și câteva conferințe relevante subiectului. Următoarea va fi Digital Marketing Forum și va avea loc în zilele de 22 și 23 februarie la JW Marriott Grand Hotel în București. Prima zi e dedicată unor cursuri concepute special pentru oamenii de marketing, iar NNDKP va prezenta un workshop intesiv despre GDPR. Pe 23 februarie vor fi nu mai puțin de opt sesiuni de conferințe axate pe strategii de marketing valide în 2018, prezentate de speakeri locali și internaționali. Mai multe detalii despre asta găsești aici, iar dacă vrei să participi poți accesa linkul ăsta pentru înregistrare.

Despre 
Blogger aici, social media editor la Kooperativa 2.0, full-time geek, amator de filme și seriale și fan Arsenal; în timpul liber mai sunt și student la social media.

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.