Malaezu.ro

Social Media Conclusion (februarie 2014)

Mi-am pus în cap ca anul ăsta să ţin evidenţa reţelelor de socializare pe care le folosesc şi cum evoluează ele în timp, atât pe plan personal cât şi general. Mi-am pus în cap să scriu, la finele fiecărei luni, câte un scurt review pe tema asta, pentru a putea urmări mai atent direcţia în care se îndreaptă social media românească.

Februarie a reprezentat luna a două mari conferinţe referitoare la social media: Social Media Summit şi Digital Marketing Forum. În aceeaşi lună s-au făcut remarcate două campanii, de la Lidl şi de la Cif, şi s-a afirmat celebrul Flappy Bird. Cel mai mediatizat eveniment al lunii februarie a fost de departe achiziţia WhatsApp de către Facebook. Pe rând.

Întâi de toate, februarie e considerată (nu ştiu de ce) luna iubirii. Pentru că Valentine’s Day şi pentru că Dragobete, cum ar spune un personaj notoriu. Referitor la asta, cei de la Lidl au lansat aplicaţia Lidl’s Valentine Kiss, care îţi analizează… sărutul! Deşi campania s-a încheiat, poţi accesa în continuare site-ul lor, care te îndeamnă continui să te săruţi. A doua campanie pe care am apreciat-o luna asta e cea iniţiată de CifCif curăţă România. Despre ea am scris mai pe larg aici, aşa că aveţi de unde să vă informaţi cum putem ajuta în curăţarea patriei noastre.

Pe 19 februarie a avut loc Social Media Summit unde au vorbit, printre alţii, Cristian Manafu, Florin Grozea şi Cristian China-Birta. S-a vorbit despre ce reprezintă Facebook, despre cât de mult vinde acesta şi despre cum contribuie el în promovarea unor produse sau servicii. Concluzia desprinsă de aici este că Facebook este folosit greşit de majoritatea brandurilor, care se axează mai mult pe numărul de like-uri decât pe interacţiunea cu clientul. Deloc productiv, de altfel.

Al doilea mare eveniment al lunii a fost Digital Marketing Forum, desfăşurat în perioada 26-27 februarie. Din nou s-a vorbit despre ce şi mai ales cât reprezintă mediul online în vânzari. Câteva dintre concluziile trase: deşi aproximativ 47% din cumpărători iau decizia online, doar 17% cumpără online, restul dintre ei bazându-se tot pe metoda tradiţională. Butonul de like e folosit total greşit de către branduri; cei de la Proctor & Gamble au înlocuit like-ul cu „cumpără”. A, da, iar viitorul este în mobile.

Despre nenorocirea de Flappy Bird am scris aici. E aplicaţia care a creat cea mai mare isterie în februarie, provocând dependenţă mai rău ca predecesoarele Candy Crush sau Fruit Ninja. Tot în februarie am experimentat şi noul Tinder, iar pentru informaţii suplimentare despre aplicaţie click-uiţi aici. Despre faptul că Zuckerberg s-a decis să cumpere WhatsApp pentru 19 miliarde de dolari nu sunt prea multe de spus. E o investiţie importantă ce va avea urmări semnificative în viitor, însă momentan e devreme pentru asta. Totuşi, din aprilie WhatsApp va introduce şi apelurile vocale, ceea ce reprezintă o primă schimbare majoră.

Personal, îmi place că Twitter începe să prindă şi în România şi apreciez enorm campania celor de la Heineken, #ShareTheSofa. Preconizările pentru 2014 arată că anul ăsta va fi moda pozelor cu bebeluşi pe Facebook, după ce am avut pisici anul trecut. Aşa ca bonus, cei de la Samsung au lansat Galaxy S5, care pentru mine unul reprezintă o dezamăgire.

Pentru luna martie am fost invitat să particip la proiecţia de film pentru bloggeri din cadrul festivalului One World Romania, iar pe lânga asta voi continua să scriu pentru campaniile de pe Blogal Initiative. În rest, aştept să văd cu ce surprize vine luna lui Mărţişor.

Despre 
Blogger aici, social media editor la Kooperativa 2.0, un geek desăvârșit, amator de filme și seriale și, desigur, fan Arsenal.

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *