Malaezu.ro

Vi se pregătește ceva!

Să vă explic ce. Acum câteva luni mi-am consumat aniversarea la The Codex, încercând un concept unic în lume: un challenge room. Mi-a plăcut peste măsură și rămâne în continuare una dintre cele mai frumoase experiențe de care am avut parte vreodată. Dacă la acea vreme ideea lui Sergiu și Catrinel mi s-a părut fantastică, ceea ce am experimentat vineri în cadrul aceluiași escape de pe Mătăsari probabil că mă va face să privesc cu alți ochi fenomenul. Nu-l pot numi joc de escape room, însă nu e nici un challenge room. E ceva; ceva al lor; ceva al tuturor. E ceva ce trebuie încercat!

Se numește The Curse și pleacă de la o poveste pe cât de simplă pe atât de atent gândită. O găsiți pe site în toată splendoarea ei, însă ce trebuie să știți este că o anume vrăjitoare a pus un blestem peste un anume oraș, iar voi trebuie să îl înlăturați. Problema cu toată situația asta e aceea că vă veți confrunta cu o șasă destul de mare de a muri; asta dacă nu găsiți antitodul care vă salvează.

Noul joc de la The Codex se învârte în jurul a două misiuni principale: partea clasică de escape room constă în descoperirea blestemului ce s-a abătut asupra orașului și înlăturarea sa. Precum în Secret Society, nici aici nu aveți ca obiectiv găsirea unei chei finale, ci parcursul unei povești foarte bine conturate. Dincolo de acest aspect, există o a doua problemă cu care vă veți confrunta: așa cum am amintit deja, trebuie să găsiți o cale de a vă salva pe voi, dincolo de orașul pe care îl apărați, ori altfel veți muri martiri.

În interiorul camerei vor fi ascunse poțiuni, iar scopul vostru va fi și acela de a le găsi și a vă asigura supraviețuirea. Iar aici intervine partea spectaculoasă. Jocul are parte de mai multe finaluri posibile, toate depinzând de alegerile pe care le faceți, individual sau în echipă. Foarte pe scurt, puteți salva atât orașul cât și întreaga voastră echipă, puteți să salvați orașul, însă unii dintre voi să moară, puteți să muriți toți, chiar dacă ați salvat orașul sau, în cele din urmă, să nu reușiți să salvați pe nimeni.

Alegerile vă aparți în întregime iar psihologia umana reprezintă un obiect de studiu ce ar trebui observat de specialiști în timpul jocului din The Curse. Deși am avut deja ocazia să urmăresc o echipă în timp ce participa la un escape room, sunt curios peste măsură de cum se vede și cum se simte acest nou tip de joc de cealaltă parte a ușilor. Dacă într-un escape room clasic jocul în echipă reprezintă condiția primordială pentru succes, aici este pusă în balanță cu egoismul, simpatiile și antipatiile ce se nasc într-un grup.

11754256_682866178514143_2027251727460696055_nDacă Alin a reușit să-și asigure rapid o ieșire glorioasă, eu am fost nevoit să fiu salvat de colega Ana, care n-a suportat ideea c-ar putea rămâne fără un șef de grupă la facultate. Același lucru pot spune și despre Marin, care a profitat de buna sa relație cu Emil pentru a supraviețui. În timp ce doza de egoism a pescarului a fost vizibilă abia pe final, altruismul meu (proastă mișcare) a fost foarte aproape să mă coste; chiar dacă am făcut o poză într-un fel de sicriu.

În cele din urmă, un alt element de noutate cu care vine The Curse este reprezentat de modul unic de începere a jocului. Un singur membru al echipei are dreptul inițial de a intra în cameră, scopul lui primar de această dată fiind acela de a-și ajuta colegii să i se alăture; asta, desigur, dacă vrea să-i cheme în ajutor. Așa cum spuneam, noul joc de la The Codex ține în principal de alegerile personale pe care le facem, iar întreaga sa continuitate se bazează pe opțiunile noastre.

E interesat de urmărit ordinea în care se intră în cameră (noi am votat-o pe Ana să intre prima, urmată de Alin care m-a chemat apoi pe mine, eu l-am luat pe Emil, iar în cele din urmă ni s-a alăturat Marin), care poate explica legăturile dintre membrii echipei. De asemenea, lucrul în echipă nu este neglijat, ba din contră, astfel că modul în care te poți face (sau nu) plăcut de-a lungul jocului îți poate aduce salvarea în final.

The Curse va porni, cred, o mini-revoluție pe piața escape room-urilor de la noi. Dacă inițial nu puteam compara conceptul de challenge room cu un alt joc de evadare, acum s-ar putea ca noile idei plănuite de cei de la The Codex să-i pună pe gânduri pe ceilalți antreprenori din domeniu. Mi-ar plăcea să văd implementat conceptul la cât mai multe camere care să ofere și o altă senzație decât (deja de-acum) simpla nevoie de evadare.

În final trebuie menționat și faptul că dacă ajungeți la Untold anul acesta îi veți găsi pe cei de la The Codex acolo. Pornind de la o tematică asemănătoare cu The Curse, dar și cu un parteneriat interesant cu HTC, camera special amplasată în cadrul festivalului le va oferi celor mai bune echipe din fiecare zi câte un telefon HTC One M9; apăi dacă nici asta n-ar fi motivație, dincolo de salvatul orașului sau alte chestii, nu știu care-ar mai fi!

Comentarii

comments

Despre 
Blogger aici, social media editor la Kooperativa 2.0, un geek desăvârșit, amator de filme și seriale și fan Arsenal; în timpul liber mai sunt și student la comunicare.

3 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *