Malaezu.ro

Zece idei cu care am rămas după Future of Media

Două evenimente de social media aveau să încheie anul 2015: Future of Media și Food Bloggers. Urmând ca petrecerea de final să se desfășoare în Biz SMS Camp. Primul s-a consumat joia ce-a trecut, la Crowne Plaza Hotel, într-una dintre cele mai ploioase zile de anul ăsta și în fața uneia dintre cele mai urâte zile de conferințe, de când merg eu pe la ele.

Cum v-am obișnuit, după fiecare astfel de eveniment vin aici, pe blog, cu câteva idei care mi-au rămas întipărite în memorie. Pentru că, desigur, în spatele a multor poze făcute, a întregii rețele de networking pe care o poți dezvolta cu cei prezenți la eveniment, mai sunt și prezentările astea care chiar te învață niște chestii interesante.

1. Numai cine nu vrea nu sesizează agenda unei televiziuni de știri. Bănuiesc că în anul 2015 – cu trecere în 2016 – nu mai există nimeni în țara asta care să nu știe la ce să se aștepte atunci când deschide televizorul pe un anume post de știri, nu?

2. Printul va trebui să merite cu adevărat, pentru că oamenii vor fi foarte, foarte selectivi. E evident că nu mai dă nimeni bani să citească cinci pagini pline de cancan, astfel că informația trebuie să fie cu adevărat bună pentru ca oamenii să investească în ea în era internetului. Dar nu vă faceți griji, printul nu va muri de tot.

3. Principalul motiv pentru care mobile-ul crește e Facebook. De altfel, patru din cele mai importante cinci aplicații sociale pentru mobile aparțin de Facebook: Facebook, WhatsApp, Instagram și Facebook Messenger.

4. O idee de business interesant e acela de dezvoltare a reclamelor diferențiate pe tv, în funcție de consumator. Concret, modelul Facebook aplicat pe tv, ca să nu mai fiu eu nevoit să văd reclame la absorbante, iar femeile să afle despre noile modele de anvelope de iarnă.

5. Românii se uită în medie 6 ore pe zi la televizor. Deci, cum? Șase ore? Pe lângă faptul că nu înțeleg de unde găsesc timpul necesar, adevărata problema e alta: ce au de văzut șase ore pe zi la televizor? Ce?

6. Facebook este o capcană pentru presă, deoarece uniformizează publicațiile. Astfel că viitorul presei nu ar trebui să fie pe Facebook, pentru că încet, încet vom uita esența ideii în sine.

7. Pentru a putea face brand journalism suntem obligați să spunem doar adevărul. Acum, serios, ce om de marketing ar spune doar adevărul? Plus că e important să nu uităm de cuvântul „journalism” din „brand journalism„.

8. Atunci când scrie o postare pe Facebook, Lucian Mândruță se așteaptă să primească zece share-uri în primul minut. Dacă nu le primește, șterge statusul și îl republică ulterior, formulat diferit. Păi, vorba lui Mihai Vasilescu, scriem pentru share-uri sau pentru că așa simțim?

9. Același Mândruță spune că nu poți fi jurnalist dacă nu-ți place să bârfești. Și cred că d-aia s-a dus într-o direcție greșită jurnalismul, pentru că în loc să fie despre a oferi o informație, e despre a împărtăși o bârfă.

10. Pregătiți-vă pentru cel mai stupid trend posibil: condom challengePe lângă ăsta, treaba aia în care-ți turnai apă cu gheață în cap e poveste de adormit copii. Eu încă sper că va trece neobservat.

(sursa foto)

Despre 

Blogger aici, social media editor la Kooperativa 2.0, un geek desăvârșit, amator de filme și seriale și fan Arsenal; în timpul liber mai sunt și student la comunicare.

2 Comments

  1. Cosmin Cengher

    29 noiembrie 2015 - 2:33 pm
    Răspunde

    Mi se pare absurd (ca să nu folosesc alt cuvânt mai dur) să faci o postare pentru share. Dar dacă așa s-a ajuns..

    • Alexandru Ion

      29 noiembrie 2015 - 2:44 pm
      Răspunde

      Sunt de acord. Mândruță a încercat să explice că, de fapt, scrie aceeași idee formulată diferit, pentru că i se pare că prima oară n-a exprimat-o cum trebuie. Dar eu nu pot fi de acord cu el. Practic, spui că numărul de share-uri decide dacă te-ai exprimat tu corect sau nu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *