Eu, ca blogger sunt nevoit să mă întreb asta atunci când cineva îmi propune să scriu un articol pentru 30 de lei. Refuz, desigur; ba chiar cred că mai degrabă, dacă îmi place ideea, aș scrie despre ea pe gratis, decât să mă complic cu 30 de lei. Dar asta e altă poveste.
Cred că fiecare posesor de blog din țara asta a primit cel puțin o ofertă pe mail care se termina cu o frază de genul: „aștept să-mi comunici tariful tău.” Prima oară când primești un mail d-ăsta te blochezi și, la fel cum am făcut-o și eu, întrebi pe cineva: „auzi, cât ar trebui să-i cer?” Nu e nimic greșit în asta.
Ieri, la Social Media Summit am aflat de un site care calculează valoarea pe care o au postările tale pe internet: publicfast.com. Nu poți spune că este de o foarte mare acuratețe, pentru că are la bază un algoritm destul de simplu: tu te loghezi cu conturile tale de Facebook, Twitter și Instagram și, pe baza prietenilor și urmăritorilor tăi, aplicația îți oferă un scor și o sumă de bani care ar reprezenta valoarea postărilor tale.
Rezultatul este raportat la cantitate și nu la calitate, ținând cont strict de numărul de oameni la care ar putea ajunge informația oferită de tine. De asemenea, nu poți adăuga celor menționate mai sus nici site-ul pe care îl ai și nici pagina de Facebook, astfel că traficul de pe site și respectiv numărul de like-uri de pe pagina ta nu vor fi luate în calcul. Totuși, ar putea fi un exercițiu util în special pentru cei aflați la început de drum și care vor să afle, măcar aproximativ, unde se situează.
Tot la Social Media Summit am aflat și multe alte chestii interesante, pe care le voi aminti mai jos:
– Campania #suntuntaran, care a împânzit deja internetul. Scopul ei este de a reabilita denumirea de țăran și de a-i face pe oameni să conștientizeze că foarte mulți sunt la origini țărani; sau și-ar dori să fie. Dacă intri pe site-ul sununtaran.ro îți poți face propriul banner prin care să recunoști în fața prietenilor motivul pentru care și tu ești un țăran.
– Agenția Screen Native, a lui Mugur Pătrașcu. Screen Native este, după cum zice Mugur, „o agenție full service, dar digital at the core.” Cred că cel mai bine o poți descoperi singur accesând site-ul ei.
– Virginia Oțel a pus o întrebare foarte bună: câți dintre voi își urmăresc băncile pe rețelele sociale? Eu mărturisesc că nu o fac, însă vin cu alte două întrebări care să-mi argumenteze răspunsul: câte bănci chiar sunt active pe rețelele sociale? Și câte bănci oferă conținut relevant urmăritorilor lor? Nu vreau să-mi urmăresc banca nici pentru a vedea poze cu pisici, nici pentru a fi asaltat de termeni tehnici pe care oricum nu-i înțeleg.
– S-au lansat foarte multe topuri și liste. Ce e important de menționat, din punctul meu de vedere, e faptul că Cristian China Birta a ieșit pentru al treilea an consecutiv pe primul loc în topul preferințelor agențiilor, în timp ce Golin este, tot pentru al treilea an cea mai bună agenție cu care colaborează bloggerii. Tot aici, Kooperativa 2.0 se află pe locul 4, cu o poziție mai sus față de clasamentul de anul trecut.
Social Media Summit a fost primul eveniment dedicat online-ului în 2016; urmează multe altele într-un an în care, dacă mă întrebi pe mine ideea de social media o să valoreze mai mult ca oricând.
2 Comments
Silviu Pal
20 februarie 2016 - 1:24 pmSuper articol!
Alexandru Ion
20 februarie 2016 - 1:36 pmMulțumesc! 🙂