Tocmai ce-am primit pe mail câteva informaţii destul de interesante de la români, despre ţara lor. Într-un studiu de caz realizat de Kooperativa în perioada 17-22 iunie 2013 şi la care au luat parte 223 de persoane ne este prezentată părerea românului despre ţara sa, cum o caracterizează el, ce personalităţi o definescu sau ce brand românesc ar recomanda dincolo de graniţe.
Pentru că am ataşat mai jos slide-urile pe care le-am primit, n-o să vorbesc foarte mult pe tema asta. Ca şi idei de bază, 66% dintre români îşi caracterizează ţara folosind cuvinte pozitive, iar cel mai des întâlnit termen este acela de frumoasă, în proporţie de 14.3%. Aproape 60% dintre ei sunt mândri că sunt români iar 21.5% au recunoscut faptul că au ascuns cel puţin o dată originea lor atunci când au fost plecaţi în altă ţară.
Nadia Comânesci este personalitatea ce se asociază cel mai des cu România, urmată de Constantin Brâncuşi şi Gheorghe Hagi. În top 10 simboluri culinare reprezentative pentru România, pe primul loc sunt sarmalele, urmate de mămăligă și mici. Interesant este că 93.8% dintre români nu sunt mulţumiţi de promovarea pe care o are România în străinitate, iar întrebaţi de ce îşi amintesc în urma campaniilor de promovare, 27.8% au răspuns că nu îşi aduc aminte nimic, iar 22% că îşi amintesc de frunză. Elena Udrea a fost şi ea pe buzele respondenţilor, într-o proporţie de 8.1%.
Dacă ar fi să recomande brandurile româneşti străinilor, românii ar alege în primul rând Borsec (68.6%), apoi Napolact (55.6%) şi Gerovital (55.2%). Din punct de vedere al educației respondenților, 45,3% au ca ultim nivel de studiu facultatea și 26,5% studii post universitare. De asemenea, au acces la informații din mediul online, 47,1% dintre aceștia având cel puțin un blog propriu.
V-am ataşat acum studiul complet:
0 Comentarii