Army of the Dead urmează să se lanseze la nivel global pe Netflix pe 21 mai. E filmul ăla produs de Zack Snyder, cu Dave Bautista protagnist, despre o echipă care se duce într-un Las Vegas controlat de zombie pentru a sparge un casino.
Săptămâna viitoare vin și cu un articol despre film, însă până atunci voiam să-ti ofer niște detalii, fără spoilere, de tip behind the scenes. La invitația Netflix am participat la conferința globală de lansare a filmului, alături de – printre alții – Zack și Deborah Snyder, dar și de actorii Dave Bautista, Hiroyuki Sanada, Ella Purnell, Omari Hardwick, Matthias Schweighöfer, Ana de la Reguera și Tig Notaro.
Am adunat la un loc principalele răspunsuri ale oamenilor implicați în proiect și le-am pus mai jos.
Despre concept
Zack Snyder (regizor și producător): În timp ce lucram la filmul Dawn of the Dead, un remake al clasicului semnat de George Romero, am început să fac săpături mai adânci referitoare la acest gen. La câțiva ani de la lansarea filmului am început să dezvolt ideea asta despre o invazie zombie în care aceștia vin de undeva din Zona 51 și ajung în Las Vegas, acolo unde ridică un zid în jurul orașului. Conceptul are la bază multe alte filme precum Escape from New York, filmul original Planet of the Apes, seria Aliens, Die Hard și multe altele. Eram fascinat de regulile acelor filme și de cât de departe ar merge publicul cu ele, cât ar fi dispus să accepte.
Deborah Snyder (producător): În acel moment, în condițiile în care Zack abia terminase munca la Dawn of the Dead (n.r. în 2004), a considerat că nu e momentul că meargă mai departe cu un alt film cu zombie, așa că l-am pregătit pentru un alt regizor. Dintr-o mulțime de motive pur și simplu nu s-a întâmplat atunci: bugetul de care aveam nevoie era prea mare, regizorul era prea tânăr, efectiv nu era momentul potrivit.
Anii au trecut, am făcut multe alte filme cu supereroi și am avut ocazia să ne jucăm pe acel teritoriu, iar atunci când încercam să ne dăm seama la ce ar trebui să lucrăm mai departe mi-am adus aminte de conceptul pentru Army of the Dead.
ZS: Experiența filmelor cu supereroi a fost ca un dialog pe care l-am avut cu genul, am înțeles modul în care publicul se raportează la el. Apoi Netflix a fost instant de acord cu proiectul, doar că eu am simțit nevoia să scriu un scenariu nou, nici măcar nu m-am uitat la vechea schiță pe care o aveam.
Despre personaje
Dave Bautista (Scott Ward): Am avut de filmat producții cu multe scene de acțiune, dar niciodată un film unde să-mi pot arăta versatilitatea ca actor. Când mi-a fost prezentat pentru prima oară filmul nu am fost interesat pentru că mi-a fost descris ca un jaf cu zombie, un alt film de acțiune, în timp ce eu îmi doream ceva care să mă ajute să-mi demonstrez priceperea de actor. Apoi am citit scenariul și am văzut că e total diferit față de ceea ce mă așteptam eu să fie și îmi permite să-mi prezint diferite laturi, de la a fi acel erou de acțiune impunător, până la tatăl care își dorește doar să-și răscumpere greșelile trecutului față de fiica sa. Asta a fost ceea ce m-a făcut să mă implic în proiect.
Zack s-a asigurat că avem cu toții momentele noastre prin care să ne remarcăm; când revăd acum filmul realizez că toată lumea iese în evidență. Cred că piesa centrală a filmului este relația dintre Scott și Kate, dar nu am simțit că povestea mea diminuează poveștile celorlalți, toate personajele sunt scrise foarte puternic și jucate foarte intens.
Omari Hardwick (Vanderhoe): Fiecare personaj are parte de propriul film în interiorul filmului de bază. Împreună cu Zack și Deborah am decis ca Vanderhoe să reprezinte busola morală a poveștii. Chiar dacă este o mașină de ucis, actele sale sunt realizate din respectul enorm pe care îl poartă față de zombie, consideră că uciderea lor este un act intim. Atunci când omoară, în loc să aibă un pistol care îți permite detașarea de victimă, el are o drujbă. Cu o drujbă nu țintești neapărat capul, el nu vrea să-și decapiteze victimele în mod special, ci s-ar reorienta mai degrabă către organe; făcând asta ajunge să fie aproape de victimă, de zombie, într-un cadru intim. Zack are o minte foarte poetică.
Ella Purnell (Kate Ward): Cred că fiecare personaj are de depășit un factor emoțional, fie că este vorba de propria transformare ca persoană sau realizează că pune preț pe oameni și valori morale mai mult decât pe bani. Ce îmi place la personajul meu e următorul lucru: este o invazie a zombie-lor, într-un scenariu de viață și de moarte, cel mai bun moment pentru a rezolva problemele pe care Kate și Scott le au în relația lor? Probabil că nu. Dar faptul că se întâmplă lucrurile în acest fel oferă un caracter delicat și realist filmului, este departe de a fi un cliché. Cred că este scris foarte bine și este un film foarte bun.
Despre muzică
ZS: Secvența de titlu contribuie foarte mult la prezentarea universului, explicându-ți de ce și arâtându-ți lumea în care urmează să ne aruncăm. În alte filme poți vedea pe cineva cum spune o poveste direct către cameră, dar aici chiar am vrut să folosesc acea secvență drept o mică metaforă pentru ceea ce urmează să se întâmple în film.
Mereu am considerat că muzica, indiferent că e vorba de o piesă propriu-zisă – pentru că avem o mulțime în film – sau de coloana sonoră superbă compusă de Junkie XL, toate trebuie să lucreze împreună, pentru mine ele spun aceeași poveste și încearcă în același timp să descompună și să reconstruiască genul. Aveam în minte melodia celor de la The Cranberries de acum mulți ani, am simțit mereu că piesa Zombie ar fi ironia perfectă, o piesă pe care ar fi cu adevărat cool să o pui într-un film cu zombie.
Despre zombie
ZS: Pentru mine zombie suntem noi, oamenii, fără umanitatea pe care o avem; cred că e o modalitate foarte bună de a-i privi astfel. Zombie din film sunt mai evoluați, dar reprezintă în același timp un înlocuitor: nu sunt doar niște zombie sălbatici care aleargă de jur împrejur în haită, nu distrug planeta, nu se omoară între ei și nu sunt agresivi decât dacă sunt provocați. Practic acești zombie ar putea supraviețui liniștiți, iar ăsta este un mod amuzant și înfricoșător în egală măsură de a te gândi la ei: drept înlocuitori ai oamenilor.
Despre animalele zombie
ZS: Am avut mereu în minte ideea că ar trebui să fie animale zombie în film, pentru că ar fi amuzant. Apoi am avut niște discuții despre ce fel de animale ar fi în Las Vegas, iar un tigru alb a fost primul răspuns care ne-a venit în cap. Totodată am venit și cu ideea prin care el se înțelege cu restul zombie-lor, este de partea lor, nu vrea să îi omoare. În mod evident tigrul a fost mușcat direct de Zeus, lucru pe care îl vom prezenta în seria animată (n.r. Army of the Dead: Lost Vegas), unde va fi regăsit momentul.
E important de menționat că nu există păsări zombie în film, păsările sunt imune la mușcătura lor, pentru că altfel ar fi putut zbura în afara Vegasului și întregul concept al filmului n-ar mai fi avut sens.
Despre prequel
Matthias Schweighöfer (Dieter): Dieter este un tip frumos, deosebit, care poate sparge un seif, iar pentru asta ai nevoie de niște aptitudini speciale. Prequelul Army of Thieves este un film la fel de distractiv, un film despre un jaf în care veți putea descoperi originea lui Dieter și modul în care a dobândit el acele aptitudini.
0 Comentarii