Am participat ieri la ultima conferinţă organizată de Evensys pe anul ăsta, Future of Media la Howard Johnson în Bucureşti. S-a discutat mult despre viitor, despre tendinţele în domeniu şi despre aşteptările pe care protagoniştii din media de orice fel le au de la noul 2015. Îmi permit să încep articolul de faţă cu o concluzie simplă: viitorul este astăzi iar schimbările pe care le aşteptăm de la el s-au produs deja. Mai jos vreau să vă prezint câteva idei ce s-au desprins în urma prezentărilor într-un scurt rezumat.
Am să încep cu Petrişor Obae de la Pagina de Media. Primul speaker al zilei şi-a început prezentarea axându-se pe războiul dintre ProTv şi Atena 1, evidenţiind mutările ce s-au petrecut în vară de la un trust la celălalt (Brenciu şi Bănică de la Vocea României respectiv Dansez pentru tine la X Factor, chefii de la Masterchef la Hell’s Kitchen, dar şi restul echipelor aflate în spatele camerelor). Antena 1 ar fi luat şi logoul de la Pro, doar ca să le poată lua şi audienţele, spunea Petrişor, prezentând un alt aspect cât se poate de simplu: tot Pro-ul este lider, cu bucătari noi, cu Chirilă pe scaunul de la Vocea, cu Las Fierbinţi şi, mai nou, cu emisiunea Visuri la Cheie. Iar legat de viitor, Petrişor anunţa un 2015 al reality-show-urilor pe tv, cu acelaşi ProTV aducând în grilă trei astfel de producţii.
Alte idei simple şi uşor de reţinut de la Future of Media: publicul posturilor de ştiri este în general bătrân, casnic şi needucat, iar pentru respectivele posturi alegerile prezidenţiale de anul acesta s-au dovedit a fi un duş rece, realizând că oamenii nu sunt chiar atât de uşor de manipulat. În prezent, conform cu evoluţia online-ului, oamenii preferă filtrul Facebook pentru a selecta şi a citi ştirile, iar online-ul trebuie să înveţe să ofere publicului său un conţinut pentru care acesta să fie dispus să plătească. Cum ar fi exemplul Deliei, când aproximativ 7.000 de oameni au plătit pentru a viziona un video în care artista se dezbracă. Bine, e un exemplu prost pentru conţinut, dar aţi prins ideea.
Laura Barbu de la Vodafone a reluat deja clasica idee care afirmă că azi avem o aplicaţie pentru orice, iar mâine vom avea un video pentru orice. So video is the future. Tot ea a prezentat şi poza aia devenită viral pe 9Gag cu Piramida lui Maslow, sub care este aşezat un nou nivel al nevoilor umane: internetul. O glumă destul de actuală, aş adăuga. Iar Răzvan Căpănescu de la Leo Burnett a concluzionat, legat de prezentul dar şi de viitorul în publicitate, că cea mai bună este şi va rămâne publicitatea greu de identificat. Gen concurenţii de la Masterchef care toată ziua beau Staropramen în timp ce gătesc. Mihai Gongu de la GMP Advertising ne-a prezentat 5 lucruri absolut neinteresante despre viitor, printre care amintesc pisicile filmate în slow motion şi ochelarii Oculus Rift. Da, până şi în materie de ochelari Facebook va surclasa cu Oculus Rift competitorul Google Glass.
Ilyan (ilyan.com) a fost de asemenea simpatic, reuşind o comparaţie genială pe care eu n-aş fi gândit-o vreodată: autoplay-ul videourilor de pe Facebook este cam acelaşi lucru cu pozele mişcătoare din ziarele lui Harry Potter. Ilyan a spus că, în opinia lui, vloggingul e viitorul şi că bloggerii vor trebui să facă pasul ăsta, însă eu îmi permit să nu fiu de acord cu el şi să rămân pe scaunul meu; tot el a adăugat că blogosfera românească e cea mai dezvoltată din zona balcanică. În final, de la Tudor Galoş de la Microsoft am aflat că în general clientul este leneş, iar asta e foarte bine şi că atunci când într-o bătălie totul merge conform planului înseamnă că ai picat într-o ambuscadă. Plus câte ceva despre cât de fain urmează să fie noul Windows 10.
Dacă am început articolul cu o concluzie, îl termin cu o frază simplă dar extrem de bine gândită, din partea lui Mugur Pătraşcu de la iLeo: brands should be newsrooms and the topic should be everything.
0 Comentarii