Starcom MediaVest Group a realizat un studiu foarte, foarte bun pe tema influencerilor din mediul digital românesc. Ieri am fost la evenimentul pe care l-au pregătit special pentru ocazia asta și, pe lângă porțiile de cocktailuri și networking, am asimilat câteva informații destul de utile pentru oamenii care se învârt prin online.
Principalele categorii de influenceri sunt, conform studiului cu pricina, profesioniștii, „persoanele ca noi” și celebritățile.
Profesioniști sunt considerați oamenii ăia cu expertiză într-un anumit domeniu (fie el IT, media, cooking și așa mai departe) și sunt urmăriți de 60% dintre userii online din mediul urban. Și-au creat imaginea de influenceri în mediul offline, la TV sau în online prin Facebook și bloguri, însă își extind influența și pe diverse site-uri de știri, pe Twitter sau Pinterest.
„Oamenii ca noi” sunt influencerii care și-au dobândit un statut într-un anumit domeniu datorită furnizării constante de informații relevante pe segmentul respectiv. S-au făcut remarcați în online cu ajutorul blogurilor, Facebook, Instagram, Google Search sau recomandările prietenilor.
Practic, „oamenii ca noi” sunt majoritatea bloggerilor generaliști care „atacă” teme precum călătoriile, timpul liber sau poveștile din viața de zi cu zi. Sunt bine informați, originali și își crează legătura cu urmăritorii lor tocmai prin faptul că sunt oameni obișnuiți, fără vreun renume câștigat în showbiz ori alt domeniu profesional.
Celebritățile atrag cel mai mare număr de fani pe rețelele sociale, însă cu toate astea sunt considerate influenceri doar de unul din cinci internauți. Celebritățile sunt urmărite mai mult pentru divertisment și nu neapărat pentru informațiile oferite, oferind influență în domenii legate de modă, gătit sau călătorii.
Cele mai influente celebrități în rândul utilizatorilor online sunt cântăreții, prezentatorii TV și actorii, oameni care s-au remarcat în special prin intermediul televiziunii și radioului, însă care sunt prezenți pe canale online precum Facebook, Youtube, bloguri sau Instagram.
Mai jos aveți și infograficul promis încă din titlu, care adună mai multe informații despre categoriile de influenceri prezentate de mine mai sus. Iar legat de complexitatea studiului ăsta, chiar cred că e o treabă super muncită din care toată lumea care se găsește în mediul digital românesc are ce învăța.
1 Comentariu