Lucram pentru un proiect şcolar atunci când am dat de câteva date ce mi-au captat atenţia. Reformulez: lucram pentru un proiect şcolar cu tematică franţuzească atunci când am întâlnit datele cu pricina. Pe site-ul celor de la WeBuzz am găsit un articol despre cum a fost utilizată social media în 2013 în România. Nu mă voi referi la datele de acolo, pentru că sunt mai mult decât concrete. Voi scoate însă în evidenţă ceea ce am găsit eu, raportându-mă atât la o situaţie generalistă, cât şi la situaţia ţării cocoşului galic.
Puterea imaginilor în cifre
Pornind de la cea mai utilizată modalitate de exprimare a ideilor din prezent, cea prin imagini, aduc la cunoştinţă faptul că zilnic, cea mai populară reţea de socializare – Facebook, uploadează aproximativ 350 de milioane de poze, cumulând un total de circa 240 de miliarde de fotografii. În paralel, cele mai multe imagine zilnice sunt încărcate pe Snapchat – 400 de milioane. Tumblr prezintă un total de 75.8 milioane de postări zilnice, dintre care 50% sunt imagini. În general, 47% dintre site-urile web sunt alcătuite dintr-un text căruia îi este asociată o poză, în timp ce Google Images este al doilea cel mai folosit motor de căutare de pe teritoriul francez, după Google.fr. Interesant este că nu mai puţin de 93% dintre postările de pe Facebook sunt sub forma de poză, statusurile scrise cumulând doar 3%, link-urile şi videourile având fiecare câte 2%.
Social media: războiul sexelor
Din punct de vedere al sexului ce utilizează reţelele sociale, cea mai echilibrată reţea este Youtube, acolo unde bărbaţii şi femeile îşi împart procentele în mod egal: 50-50%. La polul opus se află Foursquare, acolo unde domină sexul masculin, aflat într-o proporţie de 76%, faţă de doar 24% pentru femei. Doamnele şi domnişoarele nu se lasă însă mai prejos, punând stăpânire pe Pinterest (68%) şi pe Facebook (64%), în timp ce Google Plus şi Tumblr îi au majoritari pe băieţi, cu 63% respectiv 54%. Contentul de pe Twitter este şi el împărţit aproape egal, cu un uşor avantaj pentru femei: 54% faţă de 46% bărbaţi.
Mobile shopping-ul în lume
Statisticile referitoare la mobile shopping ne arată că 31% dintre cumpărători îşi obţin informaţii despre produse folosind un smartphone, iar 16% cumpără un produs dorit direct de pe telefon. Codurile promoţionale oferite pe telefon pot aduce reduceri semnificative clienţilor, astfel că, în jurul lumii, 12% din oameni aleg să se folosească de avantajul lor. La nivel global, 53% dintre persoane folosesc un telefon mobil atunci când sunt la cumpărături, în timp ce 12% scanează codul unui produs pentru a afla mai multe informaţii despre acesta. Ţara în care mobile shopping-ul este cel mai dezvoltat este India, acolo unde 32% din cumpărături sunt făcute online, urmată de China cu 24% şi Regatul Unit cu 22%. România nu se află nici măcar într-un top 10, procentul celor ce cumpără cu ajutorul unui telefon fiind de sub 4%.
Despre internauţii francezi
Cunoscuţi ca fiind unii dintre cei mai activi internauţi de pe glob, francezii recunosc că 97% dintre utilizatorii de internet folosesc un calculator, în timp ce 60% îşi procura informaţiile cu ajutorul unui smartphone ori tabletă. 5% dintre internauţi se folosesc de reţelele sociale pentru a urmări activitatea unui brand şi a fi la curent cu noutăţile aduse de acesta, iar 46% preferă abonarea la newsletter prin e-mail. Internauţii francezi îşi verifică mailul cu ajutorul unui smartphone în proporţie de 38% în 2013, faţă de doar 25% în anul precedent. 43% din consumatorii de internet consideră că dacă au primit un mail cu privire la un produs, acesta reprezintă o ofertă legată de produs, decizând astfel să îl cumpere. Cu toate astea, 51% din ei consideră că internetul nu le oferă ceea ce caută, iar 59% din totalul celor abonaţi decid dezabonarea de la un site destul de repede.
Rândunica franţuzească
Vorbeam în câteva articole despre proiectul Twitter. Căutând informaţii cu privire la el, am descoperit că pe teritoriul Franţei 89% din populaţia de peste 15 ani cunoaşte fenomenul Twitter, asta reprezentând aproximativ 41.4 milioane de oameni. Dintre aceştia însă, doar 5% au un cont de Twitter activ (aproximativ 2.3 milioane de conturi). 59% dintre utilizatorii de Twitter se folosesc de un pseudonim pentru a posta, iar 46% dintre ei nu îşi cunosc followerii. 19% dintre conturile de Twitter sunt updatate zilnic cel puţin o dată, iar săptămânal aproape jumătate din ele – 46%. Dintre tweet-urile provenite din Franţa, 22% reprezintă link-uri.
Utilizatorii de Twitter se împart în patru categorii: cei mai numeroşi sunt aceia care îşi updatează statusul în funcţie de viaţa şi activitatea lor personală (36%), urmaţi de cei ce folosesc tweet-urile precum un sistem de chat (31%). Cu 17% vin influencerii, persoane cu un număr ridicat de followeri, care vor să transmită o idee, un mesaj ori o stare de interes public. Ultimii sunt aceia ce folosesc Twitter doar în scop informativ – 14%.
Tweeterii activi postează statusuri în special despre subiecte de actualitate din societate (52%), despre evenimente personale (45%), sau despre emisiuni TV (39%). Conturile de Twitter active urmăresc în special activitatea apropiaţilor, sau a membrilor de familie (47%), a artiştilor diverselor ramuri (42%), a presei (41%), sau a unui jurnalist (36%). 44% dintre utilizatori susţin că Twitter le-a schimbat relaţia cu media, iar 45% afirmă faptul că, în media, Twitter-ul a devenit indispensabil.
0 Comentarii