Am fost ieri la Top Social Brands; adică m-am întors acolo la aproape un an distanţă de la prima mea experienţă într-un astfel de mediu. Aşa cum v-am obişnuit, în cele ce urmează am să împărtăşesc cu voi principalele idei pe care le-am auzit la Howard Johnson, pentru ca la finalul articolului de faţă să vă las şi mult-aşteptatul Top Social Brands 2015; cu un câştigător surpriză! Evenimentul a fost organizat de Revista Biz pentru al şaptelea an consecutiv, aducând împreună în aceeaşi sală bloggeri, oameni din agenţii, companii şi diverşi reprezentanţi ai marilor branduri din România.
Ziua a fost începută de bloggerul Adi Hădean, sau mai nou vedeta de televiziune din juriul Masterchef. Un discurs foarte bun din partea sa, cu multe mesaje directe, clare, poate chiar tranşante pe alocuri. Trebuie să reuşeşti să faci o detaşare între opinie şi experienţă şi să te axezi pe cea din urmă pentru a fi cu adevărat folositor, consideră el. Nu scrie despre orice şi despre oricine, ci doar despre lucrurile cu care te identifici, altfel vei ajunge să împărtăşeşti opinii şi nu experienţe de viaţă.
O informaţie nu este valoroasă dacă o vezi tu, spune Adrian Hădean, ci dacă ea vine cu ceva nou, interesant şi folositor. De asemenea, nu poţi obţine o experienţă de viaţă dacă îţi petreci timpul la tastatură; atunci ai avea pur şi simplu o experienţă de tastatură. Tot legat de opinii, majoritatea oamenilor nu vor spune niciodată că se abţin în a comenta ceva, ci vor avea o părere pro sau contra. Cei fără păreri sunt cei mai fericiţi. Cât despre cea mai mare greşeală pe care o poate face un blogger în relaţia cu o agenţie sau un brand, aceasta este să întrebe mereu despre bani. Nimănui nu-i plac plângăcioşii!
O idee foarte faină pe care am reţinut-o vineri, la Top Social Brands: doar cei care dorm nu pot greşi; dar şi atunci când dormi o poţi face greşit! În altă ordine de idei, pe internet sunt trei tipuri de conţinut: cel cu o rapidă consumare, cel contextual şi cel reciclabil; acesta din urmă este în acelaşi timp şi cel mai valoros, dar şi cel mai greu de obţinut, însă poate fi utilizat oricând doreşti pentru că este mereu actual.
Consumatorul este precum o pisică: nu se va uita niciodată la o poză, însă va aprecia mai mereu conţinutul video. O metaforă foarte bună pentru faptul că imaginile în mişcare sunt nu doar viitorul, ci şi prezentul pe internet. Avem Youtube, Vimeo, Vine, Instagram 15″, Facebook Auto-Play şi în curând Twitter Periscope; se vede aşadar tiparul, iar contentul video este la putere. Iar întrebarea de ce s-a inventat social media? are un răspuns foarte simplu: ca să ne putem lăuda.
Iar acum, cu privire la topul atât de des amintit. Aici aveţi metodologia după care a fost gândit. Vodafone este câştigător pentru al şaptelea an la rând. Orange a ales să nu mai fie inclus în top în urmă cu trei ani, din motive doar de către ei ştiute. Rebranding-ul Telekom îi aduce direct pe poziţia a patra în top. McDonald’s are o ascensiune fantastică, de pe locul 25 anul trecut, până pe 8 anul acesta. Un alt debutant, Mega Image, se clasează direct pe locul 15. Coca Cola surclasează rivala Pepsi, în timp ce Heineken se menţine cel mai bun brand de bere în social media, cu o uşoară scădere în clasament faţă de anul 2014. Topul complet îl găsiţi mai jos:
0 Comentarii