Mi-am pus în cap ca anul ăsta să ţin evidenţa reţelelor de socializare pe care le folosesc şi cum evoluează ele în timp, atât pe plan personal cât şi general. Mi-am pus în cap să scriu, la finele fiecărei luni, câte un scurt review pe tema asta, pentru a putea urmări mai atent direcţia în care se îndreaptă social media românească.
Pentru că luna ianuarie reprezintă un început de an, mă folosesc de ea pentru a începe şi eu seria articolelor Social Media Conclusion. Pentru că ne aflăm abia la început de an, nu există foarte multe diferenţe faţă de concluziile pe care le-am tras cu privire la 2013 (vezi articolul aici). Facebook continuă să fie principala reţea socială utilizată, atât de mine, cât şi de restul internauţilor români. În februarie, Facebook îşi serbează cea de-a zecea aniversare (da, aţi citit bine).
Lansată de către Mark Zuckerberg într-un dormitor, pe 4 februarie 2004, în cei zece ani de activitate, reţeaua a strâns peste 1.1 miliarde de utilizatori din întreaga lume. Pentru a sărbători cum se cuvine frumoasă vârstă, cei de la Time au lansat zilele trecute Facebook Time Machine, o aplicaţie care îţi calculează timpul total petrecut pe reţeaua de socializare, dar şi numărul de postări efectuate. Personal mi-am petrecut aproximativ 300 de zile complete pe Facebook, începând din februarie 2010 (vezi poza alăturată pentru mai multe detalii).
Imediat după Facebook, în topul preferinţelor mele rămâne WordPress-ul, care încă-mi permite să mă joc cu el exact aşa cum doresc. Nu e prea mult de spus despre el, însă după câteva experienţe nefericite cu cei de la Blogger tind să îl apreciez şi mai tare. Continui să folosesc Twitter, de care mă ataşez mai mult pe zi ce trece, şi pe care continui să-l recomand cu încredere tuturor celor ce nu vor să posteze/să vadă poze cu pisici, duck face, funduri diforme sau statusuri de dragoste scrise greşit gramatical. Mi-am reactivat un cont mai vechi pe Instagram, unde postez destul de rar totuşi. În afară de filtrele de care se „bucură” fiecare poză, şi mai ales că am la follow cam exact aceleaşi persoane de pe Facebook şi Twitter, văd aceleaşi poze încă o dată, nimic nou însă.
M-am lăsat de sportul ăsta extrem cu Google Plus, însă continui să vizitez Pinterest când am timp; de asemenea, Youtube este pornit aproape în permanenţă, fiind principala sursa de muzică pe care o folosesc. La nivel de mobile apps, deşi am cont pe WhatsApp, îl folosesc foarte rar spre deloc, însă mă bucur din plin de aplicaţia de Messenger a celor de la Facebook. Am încercat în luna ianuarie o idee destul de neobişnuită, şi am folosit sistemul de mailing de la Yahoo ca şi sistem de chat. Am înţeles perfect de ce nu poate fi folosit şi în direcţia asta, dat fiind faptul că mail-urile se trimit cu o întârziere de câteva minute bune (uneori chiar zeci de minute). Dar nevoia m-a împins s-o comit şi p-asta.
Pe vice.com găsiţi trei subiecte discutate excesiv în online în ultimele zile. La două dintre ele am făcut şi eu referire în articolele de aici şi aici. Pentru luna februarie vă anunţ că cei de la Facebook îşi vor deschide un… ziar! Nu chiar un ziar care poate fi cumpărat de la tarabe, ci este vorba de aplicaţia de iOS numită Paper, ce te ajută să fii la curent cu ultimele ştiri. Momentan, aplicaţia este dezvoltată exclusiv pentru iOS, însă rămâne de văzut de ce e în stare începând cu 3 februarie. A, şi probabil că toată lumea va vorbi despre Valentine’s Day, ca în fiecare an. Cei de la Rom Autentic s-au mişcat repede şi au lansat deja campania de anul acesta!
0 Comentarii