Am stat în ultima perioadă şi am căutat în online câteva date şi statistici despre reţelele de socializare cele mai utilizate, atât în România cât şi pe restul mapamondului. Evident că ele (încă) încep cu Facebook şi continuă cu Twitter, Google+, Instagram sau Pinteresnt.
Am descoperit, de exemplu, că în State 88% din orele de curs au la baza lor materiale video şi că blogurile şi wiki-urile (micuţe enciclopedii online) devin preferate în favoarea clasicelor manuale şcolare. Un alt infografic ne arată utilitatea de bază a reţelelor de socializare: în timp ce Facebook reprezintă principala opţiune de distribuire a ideilor, Google+ este cel mai des folosit pentru dezvoltarea traficului. Surpriza vine de la Twitter care, treptat, devine principala reţea efectivă de socializare.
Am găsit de asemenea cele cinci tipuri de follow-eri pe care fiecare afacere de succes ar trebui să-i aibă: aceia ce le promovează produsele ori ideile în social, cei ce dau like, cei ce scriu pe bloguri, chiar şi cei ce critică. Alt infografic vorbeşte despre evoluţia hashtag-ului încă de la apariţia sa, august 2007, până în prezent. O schemă simplă ne arată ce ar trebui să cuprindă un status pe Facebook, Twitter, sau alte reţele, începând de la conţinut, mesaj, până la audienţă. Evident nu puteam lăsa deoparte o schemă a plusurilor şi minusurilor fiecărei reţele sociale în parte, care ne explică exact de ce sunt în stare fiecare, şi unde mai au de lucrat.
Iar în final, ca bonus, un infografic foarte fain ce vorbeşte despre diferitele tipuri de utilizatori de pe Facebook. O varianta mai complexă şi detaliata decât cele ce circulă pe 9GAG.
În galeria de mai jos puteţi găsi infograficele despre care am scris şi care, pe mine personal m-au învăţat multe lucruri. Pentru rezoluţie completă, după ce aţi deschis imaginea o mai deschideţi o dată într-o filă nouă cu click dreapta! 🙂 Lectură plăcută!
0 Comentarii