Zilele trecute am fost „acasă” la DeMoga Music, adică în studioul de înregistrări al lui Marius Moga la invitația celor de la NESCAFÉ Dolce Gusto. Probabil că în momentul ăsta ai cam aceeași reacție pe care am avut-o și eu când mi-a ajuns prima oară la urechi despre colaborarea asta: ce legătură e între cafea și muzică? între Moga și NESCAFÉ?
Apoi am înțeles cum funcționează toată treaba asta și faptul că atât atunci când prepari o cafea, dar și atunci când compui un hit ai nevoie de niște ingrediente comune. Și cel mai bine a zis-o Marius Moga direct, așa că prefer să îl citez pe el de data asta:
„Procesul creării unui remix este similar cu cel al obținerii unei cafele NESCAFÉ Dolce Gusto. Originile sunt extrem de importante, respectiv selectarea sunetelor pe care vrem să le păstrăm din piesa originală, de la care pornim, peste care adăugăm sunete noi, încât să o reinventăm, dându-i un twist fresh. Însă și presiunea are rolul ei, fiind sinonimă cu efectul de compresie din muzică, prin care controlezi dinamica sunetului, contribuind, alături de alte efecte profesionale utilizate în studio, la obținerea unui sound de calitate. Cât despre varietate, în cazul muzicii, se traduce prin multitudinea de stiluri și genuri în care o piesă poate fi încadrată, în funcție de influențele alese.„
Ca să înțelegi exact ce s-a întâmplat acolo: Marius pregătește un remix/remake nou pentru 2017, în ideea în care a luat o piesă care a fost hit acum mulți ani pentru a-i aduce un stil fresh, modern. Și pornind de la instrumentalul original a adăugat tot felul de sunete noi, din ce am înțeles urmează să aducă și artiști noi care s-o reinterpreteze, oricum pare c-o să iasă super mișto din ce am ascultat eu și ce a mai povestit el.
Treaba noastră, a celor prezenți la evenimentul cu pricina a fost să-l ajutăm să găsească acele sunete pe care să le folosească în remix. Și am pornit de la zgomotul făcut de un espressor de cafea, de la sunetul pe care îl scoate o linguriță atunci când se ciocnește de cana de cafea sau de la capsulele Dolce Gusto pe care le agiți în cutie.
Și, deși la prima impresie părea un haos de nedescris, exact ca cel făcut de elevii de clasa a cincea în așteptarea pauzei, după ce toate astea au fost trecute prin procesul de creație al lui Marius Moga, în final a rezultat ceva foarte tare. Iar eu abia aștept acum să văd ce-o să iasă din remixul ăsta pe care vrea el să-l lanseze anul următor.
Întreaga poveste face parte din campania globală NESCAFÉ Dolce Gusto „Creativitatea reinventează clasicul”, al cărei ambasador este faimosul și multi-premiatul producător muzical will.i.am.
2 Comments
Silviu Pal
11 noiembrie 2016 - 11:59 amSuper experienta, Alex! Foarte tare!
Alexandru Ion
11 noiembrie 2016 - 12:02 pmMie-mi spui! :)) Sunt super curios cum o să sune piesa la final!