Că viața nu e niciodată la fel de ușoară cum ne așteptăm noi în momentul în care o planificăm, e deja un fapt. Mariajul dintre Simon și Robyn are parte de urcușurile și coborâșurile lui, astfel că cei doi soți sunt nevoiți să se mute într-o nouă casă și să încerce să-și ia viața de la capăt. El (interpretat de Jason Bateman) se întâlnește cu un fost coleg de liceu, un anume Gordo (Joel Edgerton, care este, de altfel, și regizorul filmului), în timp ce ea (Rebecca Hall) încearcă să-și construiască alături de soțul ei familia de care au atât de multă nevoie.
Încă de la primele cadre în care Gordo își face apariția pe marele ecran vă puteți da seama că omul este un ciudat; dar nu unul din aceia de care poți scăpa ușor, ci un ciudat simpatic, care pare a avea nevoie de afecțiune și prietenie. Gordo intră mai mult forțat în viața fostului său coleg de liceu, lăsându-i diverse cadouri în fața casei și făcându-i vizite destul de dese soției sale.
În timp ce amicul nostru cu intenții dubioase și greu de înțeles se află într-o continuă căutare de prieteni, Simon încearcă să se delimiteze de legăturile proaspăt închegate. Robyn se găsește, așadar, în mijlocul unui conflict ce pare a fi ceva mai vechi decât s-ar lăsa să se vadă și ajunge să empatizeze cu aparenta inocență a lui Gordo, distrugând astfel încrederea clădită între ea și soțul ei.
Triunghiul creat se completează cu minciuni prezente, dar și cu secrete din trecut. Lui Robyn îi revine neplăcuta sarcină de a descoperi adevărul pe cont propriu, însă ceea ce se ascunde în spatele unei vechi legături de liceu pare mult mai complex decât s-ar fi așteptat. Filmul The Gift aduce la un nivel superior relația bully – nerd experimentată de mai toată lumea (indiferent de care parte s-a aflat) în copilărie.
Sunt multe momente în care simpatia obținută față de un personaj se transferă rapid către așa-zisul său rival, iar lecția principală este aceea a unei copilării marcante, care poate schimba definitiv viața unui om. În timp ce vouă vă rămâne să descoperiți cine este ticălosul și cine este cel nevinovat (sau, desigur, dacă există un anume nevinovat), eu vă transmit doar să încercați să nu săriți prea tare în scaune la cele câteva pop-up-uri delicioase de pe parcursul celor 108 minute de film.
Edgerton a lansat la apă un proiect cu o intrigă destul de banală, presărată cu câțiva timpi morți pe ici, pe colo, însă cu un final surprinzător, care pe mine m-a impresionat. Filmul nu se bucură de o dinamică activă, însă conflictul psihologic dezvoltat în triunghiul Simon-Robyn-Gordo se joacă pe alocuri cu mințile spectatorilor. Darul intră în cinematografe începând cu 7 august, distribuit de InterCom Film.
0 Comentarii