Posibil să mai fi citit pe blogul de față diverse articole ce fac referire la gama de produse Apple. Chiar dacă eu, personal mă situez de partea cealaltă a forței, asta nu m-a împiedicat niciodată să apreciez ceea ce se întâmplă acolo și realizările care apar an de an, dacă nu chiar mai des. Vorbim, totuși, de cel mai puternic brand existent pe piață, conform Forbes. Un brand practic inventat peste noapte de ideile unui om considerat pe atunci nebun: Steve Jobs.
Jobs s-a lăsat de facultate – exact precum rivalul Bill Gates – pentru a pune bazele unui proiect revoluționar la acea vreme. Totul se întâmplă în 1975 atunci când, alături de prietenul său, Steve Wozniak realizează primul produs Apple în garajul părinților săi. Povestea lui Steve Jobs este una lungă, complicată și, trebuie spus, prezentată în mai multe versiuni.
În urmă cu doi ani, regizorul Joshua Michael Stern îi oferea lui Ashton Kutcher rolul de protagonist în primul film dedicat activității fondatorului Apple. Povestea de atunci ne oferă un Steve Jobs tânăr, dedicat visului său de a revoluționa lumea, prezintă ascensiunea și declinul său din jurul brandului pe care l-a inventat. E un bun punct de plecare pentru cei care nu sunt familiarizați cu cine a fost cu adevărat omul din spatele Apple.
„Oferi exact același produs ca acum 15 ani, doar că mai scump și mai frumos prezentat!” i se reproșează la un moment dat lui Jobs. Oare asta să fie rețeta după care funcționează Apple și în prezent?
Arogant și încrezător, ironic, cu un simț al umorului atipic, dedicat aproape în întregime cauzei sale și deloc dispus compromisului: așa este prezentat Steve Jobs în 2015, când Michael Fassbender îi oferă o portretizare de excepție, una mult mai reușită decât cea a lui Kutcher din 2013. Filmul regizat de Danny Boyle se axează pe trei dintre cele mai importante evenimente din viața lui Jobs: lansarea Macintosh din ’84, lansarea NeXT din ’88 și, desigur, lansarea lui iMac în 1998.
„Nu știu cum se face, dar parcă înaintea fiecărei lansări, toată lumea se îmbată și îmi spune ce gândește cu adevărat!„, spune Fassbender în timpul celor două ore de film. Cam asta e esența producției care prezintă relația lui Jobs cu cei mai apropiați oameni din jurul său, de la prietenul Woz, mentorul Sculley și până la fiica sa, Lisa. Anii de trecere între cele trei evenimente sunt amintiți prin discuțiile ce au rol de concluzie pe care protagonistul le poartă pe rând cu fiecare personaj în parte.
Jobs și Sculley rememorează împreună momentul în care primul a fost exclus din compania Apple la fel cum, alături de Lisa și de mama acesteia pare să retrăiască momente din viața sa personală. Paranoic, se vede înconjurat de rivali, de oameni care îi doresc răul, însă acest lucru face doar să-i alimenteze dorința de supremație pe care și-o expune cu fiecare ocazie. În viața lui Steve Jobs nu există ideea eșecului, așa cum este redată ea în urma unui dialog dintre el și John Sculley.
„Nu mă deranjează să pierd, însă mă deranjează să renunț la luptă„, îi spune Sculley. Replica lui Steve este savuroasă: „Pe mine mă deranjează să pierd.„
Fassbender îl evidențiază pe Jobs drept un personaj dificil, un om cu care poți lucra greu și te poți înțelege și mai greu. Fixat în propriile idei, nu acceptă sfaturi, ajutor din partea celorlalți și, poate cel mai important, refuză să admită că poate greși vreodată. Diferită față de tânărul interpretat de Kutcher în trecut, această versiune a sa este una mai matură, mai complexă și mai apropiată de ceea ce a însemnat cu adevărat omul Steve Jobs.
Din distribuția filmului mai fac parte Jeff Daniels, Seth Rogen și Kate Winslet. Distribuit de Ro Image, are premiera pe marile ecrane vineri, 11 decembrie.
2 Comments
ITsb
8 decembrie 2015 - 6:24 pmDeja l-am trecut în lista de văzut!