Malaezu.ro

Luni, după Webstock

Să-mi fie iertată lipsa de pe blog în ultimele trei zile, vă rog! Căci am avut o săptămână anterioară epuizant de obositoare și-am fost pe drumuri mai mult decât a stat soarele pe cer. Mi-am permis să-mi iau un weekend liber, în care să stau departe de internet, să m-afund în seriale și să mă bucur de mirosul unui grătar preparat la sfârșit de vară, în octombrie. Pentru că de azi am reînceput facultatea.

Dar acum c-am revenit la ale noastre, vă amintesc faptul că mi-am petrecut toată ziua de vineri, 2 octombrie la JW Marriott Hotel, acolo unde a avut loc cea de-a opta ediție a Webstock. A fost mai mare ca oricând, mult mai mulți oameni, mai multe branduri implicate, mai multe activări și activități, speakeri și evenimente, mai multe premii, mai mult tot.

Și pentru că 2 octombrie a fost ziua în care hashtagul #webstockro a bătut hashtagul #vocearomaniei, Twitter-ul a sărit pentru încă o dată în aer la schimbul de păreri și comentarii al celor prezenți în sală. N-o s-o lungesc prea mult, astfel că vă trec cu liniuță în cele ce urmează ce-am învățat și apreciat cel mai tare anul acesta.

– Întâi de toate, a fost primul an în care am venit alături de gașca de la Kooperativa 2.0, iar asta m-a făcut să mă simt parcă mai bine ca la oricare altă conferință. Efectiv eram pretutideni acolo. Ne-am strâns doar o parte și la standul HP, pentru o poză (cea featured).

Cea mai mișto activare au avut-o cei de la Staropramen: la ei la stand ți se umpleau paharele de bere dacă scriai mesajul tău pentru Webstock la o mașină de scris destul de veche. Textul avea să apară ulterior pe contul de Twitter al celor de la Staropramen. Întreaga experiență a fost filmată de Cristi, iar eu am povestit mai multe pe Blog de Bere.

– M-am revăzut cu o grămadă de oameni. Desigur c-am avut ocazia să întâlnesc și oameni noi, dar față de precedentul Webstock acum cunoșteam mult mai multe persoane. Și-un lucru care a fost remarcat de mai toată lumea a fost prezența asta masivă a tinerilor care vor, la douăzeci și ceva de ani, să facă ceva în online, să se afirme și să se implice. Sunt și eu mândru că mă număr printre ei, ce să mai…

– Cred că tocmai prezența asta a noii generații a transformat prezentările speakerilor în niște prezentări ceva mai generaliste și mai accesibile tuturor celor aflați acolo. Au fost împărtășite idei de bază despre cât se câștigă în social media, cum să folosești SEO într-un mod eficient, cum ar trebui să arate un blog în 2015 și s-a vorbit mult despre ideea de video (vloggingul având propriul panel dedicat).

– Motivul primei sesiuni de conferințe a fost oaia. S-a discutat despre transhumanță (devenită mai nou transformanță), despre ciobani și brânză. Concluzia la care am ajuns eu că, odată cu acest Webstock moda pisicilor pe internet a apus, fiind înlocuită de un trend nou: oile!

– Ploieștiul are a treia cea mai bună conexiune la internet după Singapore și Hong Kong. Ploieștiul, băi!

– O frustrare personală (minoră, de altfel, dar pe care trebuie s-o exprim) este vizavi de toți acei oameni care se fâțâiau prin sală, ieșeau, intrau, trânteau uși, vorbeau între ei sau la telefon. Să știți c-au fost și pauze, ba chiar și o petrecere la finalul zilei, adică n-am fost ținuți prizonieri și chinuiți acolo.

– Vodafone România a prezentat un spot fantastic prin care o susține pe Simona Halep. Piele de găina, nu alta! Și gestul ăla cu pumnul încleștat, mișto rău! Și (din nou vă spun) sunt mândru de faptul c-am fost printre primii care s-au pozat astfel, în semn de susținere pentru Simona. O să tot vedeți promo-ul cu pricina pe tv în perioada următoare.

– Zmenta a câștigat premiul Intel Online Personality of the Year. Chiar dacă nu pot să susțin ceea ce face el (pentru că nu sunt, după cum mă cunoașteți, în targetul său), îl apreciez ca om și îi înțeleg comunitatea – una foarte mare – care s-a mobilizat și l-a votat. Deși pare mai degrabă un premiu de popularitate, nu unul al realizărilor.

Cam asta a fost, cât de pe scurt m-am priceput eu. Adică a fost foarte, foarte fain, că d-aia am avut nevoie de două zile de somn înainte să vă spun și vouă asta.

Despre 
Blogger, digital & communication manager, content creator, full-time geek, amator de filme și seriale și fan Arsenal.

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.