Malaezu.ro

Am vorbit despre campaniile cu bloggeri la o dezbatere organizată în Biz SMS Camp

Așa cum anunțam aici, weekendul trecut am fost în Biz SMS Camp, tabăra organizată de Revista Biz cu scopul de a reuni sub același acoperiș bloggeri, agenții și companii dornice să învețe mai multe despre social media, să se cunoască și să dezvolte colaborări.

E a treia mea experiență la Pârâul Rece după ce iarna trecută ajungeam acolo pentru prima oară. Am fost și astă-vară, însă cred că taberele de iarnă au acel ceva special care vine din atmosfera aia de sărbători. Acum, spre exemplu, cei de la Coca-Cola ne-au făcut o surpriză foarte, foarte mișto și l-au adus pe Moș Crăciun alături de spiridușii săi într-un camion uriaș, d-ăla fix ca-n reclame.

Îmi place că e a doua tabără consecutivă în care are loc o dezbatere. În vară tema a fost Facebook (pro și contra), în timp ce acum s-a discutat despre campanii cu bloggeri împotriva campaniilor din media tradițională. Ba mai mult, înainte ca dezbaterea propriu-zisă să înceapă am avut parte și de un exercițiu demonstrativ din partea unor profesioniști. Nu știu dacă ești la curent, dar românii sunt chiar buni la asta; vorbesc aici de nivelul ăla profesionist, de competiții internaționale. Poți arunca un ochi pe site-ul ARDOR ca să te convingi.

Toată treaba asta s-a dovedit în final a fi un exercițiu super util: am aflat despre mecanismul SEXI (Statement, Explanation, Illustration), despre ce înseamnă pregătirea pentru o dezbatere, cum să-ți structurezi ideile, ce să faci atunci când ai uitat ce aveai de spus și cum să te adaptezi la afirmațiile oponentului tău.

În timpul unei dezbateri participanții sunt obligați să adopte un rol și să nu-și iasă din personaj indiferent dacă sunt de acord cu argumentele adverse sau simt că pierd conducerea discuției. Astfel că, aplicat pe context, chiar dacă eu și colegii mei de echipă eram de acord cu faptul că o campanie trebuie să fie integrată, să reprezinte un mix între bloggeri și media tradițională și să se muleze pe nevoile clientului, fiecare dintre noi trebuia să-și susțină până la capăt ideile.

O dezbatere e compusă din mai multe discursuri alternative între cele două tabere. În funcție de regulile stabilite în prealabil, discursurile pot arăta în felul următor: un discurs introductiv (care prezintă pe scurt argumentele ce vor fi dezvoltate ulterior), trei discursuri mai mici în care sunt argumentate ideile principale, un discurs de contraargumentare cu care să demontezi afirmațiile opozanților tăi și în final o concluzie puternică.

Per total nu cred că e foarte greu; ai nevoie în principal să fii stăpân pe tine și să n-ai trac în fața unui public. În rest elemente precum tonalitatea vocii, gesturile, mimica sau accentuarea ideilor vor veni prin mult exercițiu. Motiv pentru care te aștept în tabără la vară, între 6 și 9 iulie, când va avea loc cu siguranță o nouă dezbatere!

Despre 
Blogger aici, social media editor la Kooperativa 2.0, un geek desăvârșit, amator de filme și seriale și fan Arsenal; în timpul liber mai sunt și student la comunicare.

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *