Am citit în dimineața asta o declarație dată de Adam Driver, actorul care l-a interpretat pe Kylo Ren în episodul VII al francizei Star Wars, prin care spunea că i-ar plăcea ca episodul VIII să nu aibă parte de niciun trailer. Ca să redau integral citatul:
I think that’d be bold. I’d love it, yeah! Then no one would know anything. The less people know, I feel like, the more exciting… the more of an event it is.
Am stat puțin și m-am gândit la toată treaba asta; apoi am dus ideea la un nou nivel și am încercat să fac abstracție de Star Wars. Pentru un film mic povestea asta n-ar funcționa niciodată, iar o campanie de marketing cât mai amplă, care să-l prezinte cât mai mult e esențială, mai ales dacă din distribuție nu fac parte neapărat nume sonore. Oamenii au nevoie să citească o poveste, să vadă un trailer și eventual să afle păreri despre filmul ăla, dacă nu spune nimic prin titlu sau actori.
La filmele ceva mai mari lucrurile stau puțin diferit. Dacă ești fan Marvel vei merge să vezi cel mai nou film al seriei chiar dacă n-a avut absolut niciun trailer lansat; la fel și în cazul Fantastic Beasts și al fanilor Harry Potter. Mi se pare o idee super îndrăzneață, la fel cum zicea și Adam Driver, care ar merita exploatată cândva, chiar dacă nu neapărat la Star Wars VIII.
Mi-a plăcut mult campania de promovare din jurul Deadpool, care-l prezenta drept un film de Valentine’s Day. A fost ceva neconvențional care a prins foarte bine. În schimb, promovarea făcută filmului Suicide Squad mi s-a părut greșită. Chiar dacă filmul cred c-a fost cel mai bun din universul cinematografic DC, faptul că a fost promovat exclusiv în jurul lui Joker și al lui Harley Quinn i-a făcut rău.
Tot legat de DC, am spus de mai multe ori că trailerele pentru Batman v Superman au prezentat toată acțiunea filmului și au distrus orice așteptări. În schimb, din trailerul pentru Star Wars VII nu prea se înțelegea nimic, exceptând lucrurile scoase intenționat la înaintare, gen întoarcerea unor actori vechi sau apariția noului villain.
Personal nu mă feresc de trailere, ba chiar îmi place să văd două-trei. Am o problemă cu zecile de spoturi tv de 30 de secunde care apar și care, puse cap la cap pot oferi foarte multe spoilere. Dar în general un trailer de 3 minute e ok.
Totuși, dacă vorbim despre un blockbuster mult-așteptat (dintr-un motiv sau altul) cred c-aș merge să-l văd și fără să mi se spună absolut nimic despre poveste sau să văd măcar 10 secunde din film. Poate chiar mi-ar atrage mai mult atenția, chiar dacă nu eram în target inițial, prin simplul fapt că se crează buzz în jurul lui. Dar pentru asta trebuie ca lumea să știe deja de film, că dacă nu promovezi un film necunoscut e egal cu zero.
Tu cum ai proceda într-o situație asemănătoare? Ai fi dispus să mergi să vezi un film despre care nu se știe mai nimic?
(sursa foto: Viral Killer)
2 Comments
andrei
13 decembrie 2016 - 8:57 pmProbabil doar daca platesti biletul de intrare sa poti avea acces la cel care vinde popcorn.
Ai fi dispus sa platesti bilet la un film despre care nu se stie nimic?
Alexandru Ion
13 decembrie 2016 - 9:58 pmEu am mai zis-o, dacă e un film mic sau de sine-stătător, probabil că nu. Dar într-o franciză gen Star Wars, Marvel, etc., chiar dacă nu știi nimic despre filmul în sine ai deja o idee despre cum va arăta. Atunci da. 😀