Malaezu.ro

Am văzut Fyre, povestea din spatele celui mai mare festival care nu a avut loc niciodată

S-ar putea să fi auzit la un moment dat de Festivalul Fyre; a fost în trending în social media în 2017, însă din alte motive decât cele pentru care te-ai aștepta tu să fie un festival popular. Fyre a intrat în istorie drept cel mai mare festival care nu a avut loc niciodată, fiind una dintre cele mai mari înșelătorii provocate de social media din istorie. Netflix a lansat acum un documentar despre subiectul ăsta și, chiar dacă suntem abia în luna ianuarie, mie mi se pare că are potențialul de a fi unul dintre cele mai bune documentare ale anului.

Ca să înțelegi puțin contextul, înainte de a te uita la documentarul ăsta, îți voi explica pe scurt ce s-a întâmplat în urmă cu aproape 2 ani. Bill McFarland, un antreprenor tânăr din Statele Unite, alături de rapperul Ja Rule au decis să facă o aplicație numită Fyre prin care oamenii potenți financiar să poată contracta artiști pentru evenimente private. Gen dacă tu îl vrei pe Kanye la ziua ta de naștere și ai suficienți bani te duci și îl rezervi în platforma aia. Eh, și ca să promoveze platforma asta au vrut să facă un super festival, primul festival pe o insulă din istorie.

Oamenii s-au dus și au cumpărat o insulă în Bahamas care îi aparținuse la un moment dat lui Escobar. Și au luat super multe modele de top, gen Bella Hadid, Kendall Jenner sau Emily Ratajkowski, le-au dus pe insula aia, au filmat o grămadă de materiale promoționale cu ele în bikini, pe yachturi, cum beau șampanie și își pasează boabe de struguri una alteia, top class totul. În total au avut peste 400 de influenceri implicați în campania asta, una dintre cele mai mari campanii cu influenceri din lume. Sumele erau uriașe, gen o tipă a primit 250 de mii de dolari pentru un singur clip postat pe Instagram.

Au vândut 95% din bilete în primele 48 de ore deși nimeni nu avea habar ce urmează să se întâmple la evenimentul ăla. Tot ce știau e că vor trăi câteva zile în paradis, înconjurați de modele și vor avea material suficient pentru a se lăuda toată viața că au luat parte la extravaganța asta. Ca să îți dai seama mai bine de dimensiunea întregului concept, cel mai scump bilet costa 250 de mii de dolari și implica închirierea unui yacht, iar cel mai ieftin era undeva pe la 4 mii de dolari pentru o vilă pe plajă. Nu mai puțin de 250 de influenceri au avut promise vile pe plajă în schimbul postării pe Instagram a unui vizual portocaliu și a unui mesaj de genul „te aștept la Fyre Festival.”

Ce a urmat apoi e de domeniul fantasticului și n-aș vrea să intru prea mult în detalii ca să te las pe tine să le descoperi în documentar. Deși e posibil să cunoști deja finalul: mii de participanți s-au trezit practic naufragiați pe o bucată de insulă aflată în șantier, vilele luxoase au fost înlocuite de corturile rămase în urma unui uragan, iar mâncarea aia cu multe stele Michelin consta de fapt în felii de pâine cu brânză. A urmat o isterie generală, toți copiii bogați de pe Instagram au fost „captivi” într-un scenariu de tip Hunger Games.

Ce mi s-a părut mie cel mai interesant e felul cum s-a realizat comunicarea înaintea festivalului, în timp ce oamenii de acolo știau clar că nu se va întâmpla nimic ei continuau să pună poze spectaculoase pe Instagram și să șteargă comentariile utilizatorilor care cereau informații. Mai mult, o parte dintre influencerii implicați în promovarea evenimentului au fost acționați în instanță pentru reclamă mincinoasă. Toată povestea asta e o operă de artă, sunt unele dintre cele mai bine-investite 90 de minute de pe anul ăsta.

Tagged in:,
Despre 
Blogger aici, social media editor la Kooperativa 2.0, full-time geek, amator de filme și seriale și fan Arsenal; în timpul liber mai sunt și student la social media.

1 Comentariu

  1. Cinema film

    22 ianuarie 2019 - 11:47 am
    Răspunde

    Buna ziua cu respect! Felicitări pentru acest minunat articol.va mulțumim!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.