Eu am dat de el azi dimineață, ascuns undeva în meniul din stânga, sub secțiunile de grupuri în care sunt membru sau pagini pe care le administrez. Se numește „Find Fundraisers” și vă duce pe o pagină specială cu tot felul de cauze pe care le puteți susține prin donații.
Arată cam ca în poza de mai jos și vine cu opțiuni prin care să vedeți proiectele pentru care ați donat deja, cele pe care le-ați creat chiar voi sau cele la care ați fost invitat să participați de alți prieteni de pe Facebook. Se poate vedea foarte ușor și suma necesară fiecărei cauze, dar și câți bani au fost strânși deja (cam la fel cum e pe Kickstarter sau pe alte platforme de genul), dar și cât timp mai aveți la dispoziție.
Din ce am înțeles Facebook avea deja implementată o platformă de fundraising, doar că acum încearcă să o dezvolte la nivel individual, astfel încât fiecare utilizator în parte să-și poată gândi propriul proiect pentru care are nevoie de finanțare. Încă un pas către scopul ăla absolut pe care și l-a setat Mark, și anume să aducă rețeaua asta la nivelul unui internet separat, unde să poți face orice vrei fără să mai fie nevoie să părăsești Facebook.
La baza noului proiect stă acțiunea Ice Bucket Challenge devenită viral în urmă cu vreo doi ani, care a strâns o grămadă de bani pentru bolnavii de ALS (scleroza laterală amiotrofică). Dacă o să prindă sau nu și dacă oamenii sunt dispuși să doneze pentru diverse cauze pe Facebook rămâne de văzut. Cert e că noua mutare făcută de Zuckerberg și ai lui e încă o dovadă că rețeaua de socializare n-o să moară prea curând, având în vedere că se tot reinventează periodic.
Sunt curios cum o să fie primită toată treaba asta în România, țara în care petițiile sunt foarte la modă în ultima vreme și în care oamenii cred că dacă dai un like poți salva o viață. Acum, odată cu noul Find Fundraisers ar trebui să facă ceva mai mult de-atât.
0 Comentarii