Malaezu.ro

Studiu: Netflix este serviciul de divertisment al deceniului trecut

La începutul anului am participat, alături de alți 94 de specialiști și practicieni în marketing, PR și digital din România la un studiu realizat de Cristian Manafu cu scopul de a determina tendințele și conceptele ce au marcat deceniul 2010 – 2019 în lumea comunicării și cea online.

Rezultatele le-am primit la finalul săptămânii trecute prin intermediul newsletterului FOMO, la care-ți recomand să te abonezi și tu. Una dintre întrebările la care am răspuns în cadrul studiului ăsta se referea la „cel mai bun serviciu de entertainment al deceniului„, acolo unde câștigător a ieșit Netflix.

Dar nici măcar asta nu e chiar așa surprinzător. Într-o companie din care mai făceau parte HBO GO, Amazon Prime, Disney+, Hulu, dar și servicii de muzică precum Spotify sau Apple Music, Netflix a obținut un total de 100% din voturi. 100%. Deci toată lumea, aproape 100 de oameni, au zis că Netflix a definit ultimii 10 ani în domeniul ăsta.

E un statement destul de puternic, chit că este raportat exclusiv la piața din România (ceva mai săracă din punctul ăsta de vedere, Disney+ sau Apple TV+ încă nu s-au lansat la noi în țară). Dar Netflix a reușit să schimbe radical regulile jocului și să ducă ideea de streaming la un nou nivel. Practic a fost pentru prima oară când oamenilor li s-a dat cu adevărat posibilitatea să-și facă propriul program în ceea ce privește vizionarea filmelor sau serialelor favorite, fără să mai fie nevoiți să aștepte o zi și o oră anume a săptămânii pentru a le vedea la tv.

Puțină lume știe, dar Netflix a trecut rapid de la închirieri de casete video la crearea de conținut propriu. Prima serie originală Netflix a fost House of Cards și a avut premiera în 2013. Între timp s-au făcut sute de titluri, filme și seriale, pentru adulți și copii, produse din Statele Unite și până în Japonia, din Suedia până în Brazilia.

Paradoxal, în ciuda libertății pe care ne-o oferă, am ajuns inclusiv să ne facem programul în funcție de lansările Netflix. Nu mai devreme de acum câteva zile am profitat majoritatea dintre noi de zilele de izolare la domiciliu pentru a urmări noul sezon din La Casa de Papel. Eu recunosc că aștept inclusiv ora la care urmează să fie urcată în platformă o producție favorită pentru a-i putea da play.

În altă ordine de idei, același studiu prezintă Game of Thrones ca „serialul deceniului trecut”, ceea ce era ușor previzibil la rându-i. Sigur, producția HBO n-a beneficiat de aceeași încredere (sau procent) ca Netflix, dar tot s-a distanțat destul de clar (cu un total de 67,4% din voturi) de ocupantul locului secund, mai sus amintitul House of Cards (12,6%). În aceeași listă s-au mai regăsit titluri ca Black Mirror, Breaking Bad, Narcos sau Peaky Blinders.

Game of Thrones a generat probabil cel mai mare interes în rândul românilor, asta și pentru că, spre deosebire de competiție, își desfășura episoadele săptămânal, nu integral în data lansării. Dacă Netflix a inventat conceptul de „binging”, atunci cu siguranță Game of Thrones a făcut popular termenul de „spoiler”. Probabil că nu există fan care să nu-și fi luat măcar o dată un spoiler cât de mic din simplul fapt c-a deschis Instagramul înainte să vadă episodul. Obsesia a devenit atât de mare încât a dus inclusiv la dezvoltarea unor aplicații care să blocheze orice știre legată de serial în social media.

Nu în ultimul rând, dacă vrei să parcurgi întregul studiu, cu toate întrebările și răspunsurile sale, o poți face aici.

Tagged in:,
Despre 
Blogger, content creator, full-time geek, amator de filme și seriale și fan Arsenal; în timpul liber joc FIFA pe Playstation.

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.